Перейти до основного вмісту

У боротьбі за якісні транспортні послуги

ужгородці дійшли до прокуратури та антимонопольного комітету
02 квітня, 17:00

Іскра невдоволення роботою автоперевізників у закарпатській громаді тліла давно. Нарікань на їхню роботу – хоч відбавляй. Головна з них – невідповідність високої вартості проїзду якості надаваних послуг. Пасажири абсолютно обґрунтовано скаржаться на брудні, засмальцьовані та перевантажені салони автобусів, хамство водіїв і касирів, недотримання графіку руху і, як наслідок, неможливість сісти в автобус на проміжних зупинках. До цих задавнених проблем в останній час додалися часті випадки брутального ставлення до пільговиків та учасників бойових дій, що повернулися з АТО.

Вражені неадекватністю поведінки автотранспортників пасажири спробували скаржитися керівництву, однак їх там навіть слухати не стали. Наступною інстанцією, куди ображені пасажири зверталися у пошуках захисту своїх прав, стали ЗМІ. Та журналістів, у тім числі й всеукраїнських телеканалів, на територію вокзалу пильні охоронці не пустили, мотивуючи відмову тим, що це «приватна власність» та «режимний об’єкт».

Кульмінацією ж протистояння стало 25 березня. Цього дня касир ужгородського автовокзалу відмовилася продати пільговий квиток берегівчанці Ірині Тимощук - матері загиблого в АТО воїна Збройних сил України. Жінка скористалася пропозицією голови ОДА В.Губаля і зателефонувала йому особисто. Очільник області прибув на вокзал та ще й викликав міліцію, аби та задокументувала порушення, а ситуацію прокоментував так: «діячі «Закарпатавтотрансу», які приватизували, а по суті, монополізували всі автовокзали краю, останнім часом все частіше порушують як моральні норми, так і вимоги закону. Дії, які вчиняє «Закарпатавтотранс», мають ознаки змови. Адже насправді держава відшкодовує перевізникам за пільгові квитки. Паралельно ж ми шукаємо механізми, як краще налагодити цю роботу. Я певний: ми знайдемо законні методи змусити їх працювати для закарпатської громади. А власникові всіх вокзалів Закарпаття просто скажу: син цієї жінки, яка прийшла за пільговим квитком, загинув за Україну, за спокій в державі і краї, за те, аби всі ми, і в тому числі і він та його діти, могли тут жити і працювати. Просто соромно. Це моя оцінка. Іншу дадуть, я переконаний, прокуратура та інші служби. Винні будуть покарані».

Після візиту на автовокзал Ужгорода голови ОДА стилем роботи ВАТ «Закарпаттяавтотранс» зацікавилися прокуратура та Антимонопольний комітет. Зокрема, прокуратура Ужгорода розпочала кримінальне провадження стосовно службових осіб ВАТ «Закарпатавтотранс» за фактом зловживання повноваженнями службовою особою юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми. «Внаслідок таких протиправних дій грубо порушено права незахищених верств населення, для яких нормативно-правовими актами гарантовано безкоштовний проїзд, що у свою чергу підриває авторитет органів державної влади та місцевого самоврядування, а відтак, заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам окремих громадян та державним інтересам. Відомості про вказане кримінальне правопорушення внесено до ЄРДР та розпочато досудове розслідування», -  йдеться у повідомленні прес-служби обласної прокуратури.

У ході розстеження з’ясувалося, що 20 лютого цього року голова правління ВАТ «Закарапатавтотранс» Й.Кречко видав розпорядження, яким зобов’язав начальників автостанції під особисту відповідальність припинити реалізацію квитків пільговій категорії на рейсах міжміського та приміського сполучення.

Закарпатське обласне територіальне відділення АМКУ розпочало розгляд справи стосовно ВАТ «Закарпатавтотранс» у зв’язку з наявністю в його діях ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції. «Підприємсво, всупереч вимогам Закону України «Про автомобільний транспорт» та Правилам надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, відмовляло у продажі квитків на пільговий проїзд автобусами міжміського та/або приміського сполучення в касах автостанцій області особам, які користуються такими пільгами. Розпорядження керівника приватної структури суперечить вимогам чинного законодавства, зокрема статті 37 Закону України «Про автомобільний транспорт». Наразі триває вивчення питання, результати якого обов’язково будуть доведені до громадськості», - каже керівник Закарпатського тервідділення Павло Калинич.

Тим часом голова правління ВАТ «Закарпатавтотранс» Й.Кречко надіслав в обласні ЗМІ  своє «Офіційне звернення до громадян, губернатора області, правоохоронних органів та ЗМІ», у якому суть проблеми назвав «комедією, а винуватими в усьому є … чиновники-невігласи та продажні журналісти. «Лячно від думки, що чиновники вищого рангу в області тями не мають щодо діяльності на ринку пасажирських автобусних перевезень. Не виключено що його теж дезінформують, але непрофесіоналізм та небажання віднайти корінь проблеми, ігнорування численних листів з проханням навести лад в системі пасажирських перевезень, наклеп на діяльність Товариства, явний підкуп журналістів показують не здатність відповідати за обов’язками згідно займаної посади» - безапеляційно заявляє єдиний власник закарпатських автовокзалів.

Чим закінчиться це протистояння і чи прискіпливий розгляд роботи автотранспортників Закарпаття змусить їх дотримуватися вимог закону та принципів людської моралі – побачимо невдовзі.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати