У Дніпропетровську освятили аварійні перехрестя
Городяни оцінюють такий спосіб підвищення рівня безпеки на дорогах неоднозначноЗа даними статистики, з початку нинішнього року в місті сталося 343 серйозних ДТП, у яких 376 осіб були травмовані, а 41 особа загинула. Це значно більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Для того, щоб виправити тривожну ситуацію, співробітники ДАІ звернулися за допомогою до православної церкви. «Церква є тією інституцією, до якої прислухається населення. Нам дуже потрібна допомога священиків. Зокрема, ми просимо на службах Божих закликати прихожан дотримуватися правил дорожнього руху. Впевнений, що ця тема для всіх нас є важливою, оскільки недопустимо, щоб за мирного часу люди гинули на дорогах», — говорить начальник відділу профілактичної роботи міського управління ДАІ Володимир Лебєдєв.
Державтоінспекція Дніпропетровська склала список найбільш аварійних перехресть — таких налічили аж 24. Щоб потрапити до «чорного списку», на перехресті повинно статися мінімум три великі аварії протягом року. Найбільш небезпечними визнані перехрестя на проспекті ім. Газети «Правда» та проспекті Кірова, на вулицях Байкальській, Калиновій і Сєрова. «До таких проблемних перехресть — підвищена увага, — розповідає начальник міського ДАІ Сергій Волчков. — На кожному з них проводиться робота, щоб зменшити кількість аварій, і це дає свій позитивний результат. Так, на перехресті вулиць Комсомольської та Сєрова, де зіштовхується багато машин, торік змінили режим роботи світлофора. В результаті нинішнього року — жодної аварії. На перехресті вулиць Гоголя та Шевченка поставили огородження для пішоходів, зрізали горб для поліпшення видимості — результат теж позитивний». Протоієрей і настоятель Свято-Троїцького собору Ігор Собко впевнений, що молитва — не менш ефективний спосіб боротьби з ДТП. Тому він разом із представниками ДАІ освятив проблемне перехрестя вулиць Сєрова та Комсомольської, а також вул. Сєрова та проспекту Карла Маркса. При цьому отець Ігор зауважив, що, можливо, вулиці варто ще і перейменувати. «Ми бачимо, що більшість вулиць названі іменами, які дісталися нам у спадок із часів безбожництва. Напевно, їм належить повернути дореволюційні назви. Тоді більшість із них були названі на честь святих заступників», — нагадав священик.
Тим часом, незвичайна ініціатива співробітників ДАІ викликала найсуперечливіші думки. «На мій погляд, головною причиною підвищеної аварійності на міських вулицях і перехрестях є погана робота місцевих чиновників. Багато дорожніх знаків висять так високо, що їх затуляють дерева. Далеко не скрізь поставлені огородження, щоб пішоходи не виходили на проїжджу частину, прямо під колеса автомобілів. Та і розмітка на дорогах має бути кращою, — говорить активіст громадської організації «Закон один для всіх» (ЗОВ) В’ячеслав Поєздник. — Одним словом, працювати треба краще, а не кропити святою водою на перехрестях. До того ж, не зовсім зрозуміло, чому перевага надається православній церкві. Тоді вже потрібно було б запрошувати на освячення муллу та рабина, а, можливо, і священиків інших релігійних конфесій». Інший городянин, водій із сорокарічним стажем Микола Гордиченко вважає, що з висновками квапитися поки рано. «Потрібно подивитися на статистику аварійності через рік — тоді й буде зрозуміло, допомогла свята вода чи ні», — говорить він. Хоча, за його спостереженнями, переважна більшість водіїв — люди забобонні. Майже в кожному автомобілі є ікона або хрест, а це наводить на думку про те, що потрібно враховувати психологію. Водій згадує, як за радянських часів на трасах із інтенсивним рухом за містом ставили на постаменті розбиті в аварії машини — спрацювувало практично бездоганно: нога сама натискувала на гальмо. Дієво на водіїв впливають також придорожні хрести та вінки на місці аварій і загибелі людей. «Звичайно, на міських перехрестях потрощену машину не поставиш, — розмірковує Микола Семенович, — а ось хрест із написом «Врятуй і збережи» — цілком можна, або щит із нагадуванням про небезпеку та кількість жертв і аварій на цьому перехресті. Така інформація змусить замислитися. Думаю, що дніпропетровські працівники ДАІ експериментують у правильному напрямку, але цю ідею слід довести до кінця».