У Феодосії розроблено туристичний дирижабль
Феодосійський науково-дослідний інститут аеропружних систем готовий розгорнути виробництво керованих парашутно-вантажних систем для високоточного десантування гуманітарних вантажів різного призначення вагою до 4 тонн, а також розробити документацію на багатофункціональний тридвигуновий дирижабль А-30 на дев’ять місць. Про ці та ще два перспективні проекти пристроїв для ліквідації наслідків повеней і вибухів у шахтах для МінНС директор НДІ Павло Ніколаєв повідомив на презентації інвестиційних можливостей Криму перед Радою директорів ЄБРР. Як передає Кримська агенція новин, загальна сума запропонованих європейським банкірам проектів від імені Феодосійського НДІ становить 6,8 мільйонів доларів.
За словами Павла Ніколаєва, проект виробництва парашутів для гуманітарних вантажів може обійтися в 2,5 млн. доларів і окупитися за 3 роки. Інститут вже розробив і провів випробування парашута, який може доставити платформу з вантажем до 500 кг у будь-яку місцевість на відстані до 20 км від точки скидання при вітрі до 15 м/сек., причому помилка у приземленні не перевищує 50 м.
Дирижаблі, — стверджує директор Феодосійського НДІ, — це перспективний вид транспорту, який може використовуватися, по-перше, як величезний рекламоносій, по-друге, для екологічного моніторингу узбережжя Чорного і Середземного морів, а по-третє, просто як екзотичний атракціон для залучення туристів. У світі зараз комерційно експлуатується понад 60 дирижаблів — у Латинській і Північній Америці, Японії, Австралії,а в найближчі роки потреба в них може збільшитися до 250 одиниць. В України наразі немає жодного такого повітряного судна. Багатофункціональний тридвигуновий дирижабль А-30 на дев’ять місць та вантажопідйомністю до 1 тонни матиме довжину 51 метр і обсяг кулі близько 4 тис. кубометрів. Далекість польоту буде до 1000 км на висоті до 3 км. Розробка й виробництво першого дирижабля, за розрахунками інституту, коштуватиме до 1,5 млн. доларів. При серійному виробництві кожен обійдеться в 1 млн. доларів. За умови активного використання повітряних машин проект може окупитися за 2 роки, твердить Павло Ніколаєв.