Уроки громадянського суспільства
Українські школярі роблять самостійні кроки до розв’язання дорослих проблем![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20010925/4172-2-2.jpg)
Учні села Великий Хутір Драбiвського району Черкаської областi уклали угоду з сільською Радою про виділення школі 10 га землі. На цій землі діти посіяли цукровий буряк, на кошти від його реалізації вони планують придбати для школи комп’ютер. Учні школи №100 Донецька поповнили новими книжками шкільну бібліотеку, а також передплатили для неї газети та журнали. Все це вони зробили на кошти від здачі макулатури та спонсорських внесків від громадян, до яких звернулися по допомогу.
У селі Кузнєцово-Михайлівка Тельманівського району Донецької області поряд з новою школою збереглися руїни старенької, в якій навчалося старше покоління села, а тепер воно ж і розтаскує її на будматеріали. Школярі села побачили в цих руїнах свою історію, історію своїх батьків і звернулися до сільради про відновлення школи. Учні обласного багатопрофільного ліцею міста Суми звернули увагу на стан під’їздів у своєму місті. Вони фотографували жахливі сходи та облуплені стіни, підраховували вартість робіт для підтримання нормального стану будівель. Було зроблено висновок, що санітарний стан будинків можна підтримувати на значно менші кошти, ніж це роблять жеки — зi своїми пропозиціями учасники проекту звернулись до органів місцевої влади.
У селі Іванівки Чернігівської області учні самостійно розпочали вирішення проблеми сміттєзвалищ у своєму селі. Вони зібрали кошти на вивезення та переробку сортованих відходів та зіткнулися з байдужістю місцевої влади, яка не відгукнулася на звернення школярів. Вихованці Кловського ліцею Києва побачили можливість реалізувати себе у спілкуванні з дітьми, яким доводиться довгий час проводити в лікарні. Учні спеціалізованої школи № 66 міста Маріуполя постійно опікуються дітьми з міського притулку. Вони впорядковують територію, допомагають книжками, одягом, працюють з підготовчою групою, а своїх юних виховательок малеча, обділена батьківською ласкою, називає мамами.
Допомагаючи іншим, школярі не забували і про власні інтереси. Миколаївський обласний юридичний ліцей висунув пропозицію щодо створення системи пільг на отримання освіти сільською молоддю. Були представлені і глобальні проекти. Наприклад, висвітлення історії стосунків громадян та влади у минулому столітті, зображення сучасної моделі стосунків влади і громадян в Україні та створення бажаної моделі співпраці цих двох сторін.
У результаті участі в акцїї молоді громадяни України набули чималий досвід участі у суспільному житті своєї країни та отримали життєві уроки розвитку своєї ініціативи та демократичних шляхів вирішення проблем.