Перейти до основного вмісту

В Україні мода на сигарети повільно, але проходить

МОЗ і громадськість просять заборонити продаж електронних сигарет дітям
16 листопада, 11:40
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Україна втретє взяла участь у Глобальному опитуванні молоді щодо вживання тютюну (2005, 2011 та 2017 роки), і з’ясувалося, що за цей час поширеність куріння серед молоді скоротилася на 43% порівняно із 2005 роком, та на 25% — з 2011 роком. Але досі 17% хлопців та 12% дівчат від 13 до 17 років вживають тютюнові вироби. Ідеться як про звичайні сигарети, так і про електронні, обіг яких в Україні не регламентується за віком. Тому наразі експерти наголошують на необхідності продовження вдосконалення антитютюнового законодавства, зокрема, заборони продажу електронних сигарет дітям.

«Результати опитування показали гарну динаміку за багатьма показниками: не лише знизилася поширеність вживання тютюну, а й суттєво зменшилася кількість тих, хто зазнає впливу диму в громадських місцях. Але сьогодні 18% молодих 13—15-річних людей є споживачами електронних сигарет. Понад 40% молодих людей мають досвід їх вживання. Це — досить високий показник, особливо зважаючи на те, що сьогодні в Україні ринок електронних сигарет ніяк не врегульований на законодавчому рівні», — сказала науковий співробітник Інституту громадського здоров’я ім. О.М. Марзєєва НАМН України Ірина РУДЕНКО.

Аби підтримати позитивну динаміку, експерти вважають за потрібне зробити антитютюнове законодавство жорсткішим: ідеться про ухвалення антитютюнових законопроектів №2820 та №4030а від ВООЗ, МОЗ та громадськості. Також сьогодні Україні потрібно прийняти та виконувати Рамкову конвенцію ВООЗ із боротьби проти тютюну (спочатку — імплементувати Європейську директиву 2014 року щодо попередження куріння серед дітей та молоді). Експерти називають її дорожньою картою не тільки для України, а й для 180 країн світу, які ратифікували документ. Все це враховано у законодавчих пропозиціях від ВООЗ, МОЗ та громадськості.

«Позитивна динаміка — це наслідок запровадження тих законодавчих змін, які були запроваджені ще понад п’ять років тому: це і заборона куріння в громадських місцях, і запровадження нових написів на пачках сигарет, і заборона реклами і спонсорства для виробників тютюнових виробів. Але зупинятися не потрібно, бо тютюнові корпорації знаходять прогалини в законодавстві й використовують новітні технології, аби свої продукти пропонувати споживачам, і, на жаль, — неповнолітнім... Окрім інших ініціатив зараз хочемо внести такі зміни в законодавство, якими б ми направляли частину прибутків від реалізації тютюну та інших шкідливих продуктів на інформаційні кампанії щодо попередження вживання цієї продукції», — сказав заступник генерального директора центру громадського здоров’я МОЗ України Владислав ЗБАНАЦЬКИЙ.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати