Винна темрява?
Президент України Віктор Ющенко вимагає об’єктивного розслідування здолбунівської трагедіїЖахлива трагедія сталася в ніч на минулу неділю в Здолбунівському районі Рівненської області. О 0.55 ночі швидкий поїзд № 43 «Київ — Ивано-Франківск» біля залізничної станції «Семирічка» збив сімох молодих людей віком від 15 до 20 років із села Здовбиця, які поверталися додому з дискотеки з сусіднього села Івачкове. За інформацією прес-служби МНС України, шестеро з них загинули. Вижив лише 19-річний Сергій Чирук, який зараз лежить у травматологічному відділенні Здолбунівської районної лікарні. Саме він, хто отримав струс мозку, й розповів подробиці жахливого випадку: переходячи залізничну колію, хлопці пропустили один потяг, видимість була погана, й вони почали переходити, не помітивши другого потяга, під який і потрапили. Сергій впав і знепритомнів, а коли прийшов до тями, піднявся й пішов додому, подумавши, що друзі його загубили й пішли. До лікарні «швидка» доставила його лише об 11.30 ранку, як стверджують медпрацівники, без ознак алкогольного сп’яніння.
Також у МНС «Дню» повідомили, що зараз цей випадок розслідують правоохоронні органи. Начальник прес-служби Ігор Кроль запевняє, що подібних надзвичайних випадків на залізниці не було за всю історію незалежної України.
У свою чергу, в «Укрзалізниці» стверджують, що машиніст у надзвичайній пригоді, що призвела до загибелі одразу шістьох людей, не винен, катастрофи уникнути було неможливо вже тому, що при швидкості 90 км на годину гальмівний шлях потяга становить біля 900 метрів.
Із залізничниками згоден і заступник керівника Департаменту професійно-технічної освіти Міністерства освіти України В’ячеслав Супрун. Як він повідомив «Дню», у цій ситуації машиніст дійсно не міг запобігти трагедії. В’ячеслав Супрун також вважає, що рівень підготовки професійних кадрів робочих професій в Україні відповідає відповідним стандартам.
— Наприклад, підготовка машиністів потягів у нас проходить поетапно: спочатку спеціалізовані навчальні заклади або навчально-курсові комбінати мережі Мінтранспорту випускають слюсарів рухомого складу, потім, пропрацювавши певний час, вони стають помічниками машиніста й лише після цього, коли вони наїжджають необхідний кілометраж, їх допускають до самостійного керування потягами, — говорить В’ячеслав Супрун. При цьому він підкреслив, що якість підготовки професійних кадрів робочих професій в Україні могла б бути ще кращою, якби дозволяла матеріально-технічна база, яка давно вже потребує оновлення.
Останнє слово про причину трагедії в Рівненській області скажуть правоохоронні органи, які зараз розслідують цей випадок. Президент України Віктор Ющенко вже звернувся до генерального прокурора з вимогою терміново провести розслідування обставин трагедії й притягти винних до відповідальності, а керівникові Рівненської області глава держави доручив надати допомогу сім’ям потерпілих.
Вчора на всій території Рівненської області приспустили державні прапори України. Газета «День» висловлює співчуття родичам і близьким дітей, які загинули.