Витриманий бренд
Генеральний директор ВАО «Массандра» про життя й смерть вина![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20031015/4184-2-1.jpg)
Можливо, це сприймуть як небилицю, однак це — щира правда: продукцію українських виноробів, а якщо конкретніше — партію вина національного об’єднання «Массандра» недавно купила… Франція. Хоча визнання заслуг вітчизняних фахівців (що неодноразово підтверджувалося престижними нагородами на міжнародних конкурсах) і навіть участь у таких респектабельних заходах, як аукціон «Сотбі», де пляшку Хересу де ла Фронтера 1775 року з массандрівських підвалів купили за 50 тисяч доларів, аж ніяк не означає можливість широкого виходу з українською продукцією в Старий Світ, стверджує генеральний директор підприємства Микола Бойко. Однак не дуже затишно нашим виноробам і на вітчизняному ринку: «Можливо, ця думка не всім сподобається, однак горезвісна постанова 80-х про запровадження «сухого закону» завдала галузі менше шкоди, ніж деякі рішення (наприклад, про підвищення акцизу на спирт) нинішнього уряду», — каже Микола Костянтинович. Чи варто створювати рівні умови на закупівлю спирту для всіх галузей промисловості, що використовують цей продукт, чи, може, окремим підприємствам з деяких причин потрібні пільги? Чи з’явиться в Україні колись культура пиття й про що свідчить факт, що ретельно і зі смаком підібрані замовлення з підвалів «Массандри» (як, наприклад, нещодавнє — на суму 70 тисяч у. о.!) для вітчизняних бізнесменів — не така вже й рідкість? Чи реально боротися в Україні з фальсифікатом і чому на кримських ринках так багато елітного «массандрівського» вина продається в пластиковій тарі на розлив? Як і яке підбирали вино президентам країн СНД, а яке — прем’єру Італії Сільвіо Берлусконі на нещодавньому саміті в Ялті? На ці й інші — вельми гострі — запитання гість «Дня» відповів більш ніж відверто, адже його мрія — «щоб в Україні було створено такі умови, коли виновиробникам доведеться думати виключно про свою основну роботу — створення якісного напою, від якого покупець отримуватиме задоволення».
Найближчої п’ятниці о 17.00 «Массандра» проведе у фірмовому столичному магазині (за адресою: вул. Набережно-Хрещатицька, 19/21) презентацію своєї книжки, яку західні фахівці вже назвали «шедевром». Мета випуску цього вельми значного видання — розповісти про історію найвідомішого й найстарішого винного бренду України, прищепити читачеві винний «смак», але передусім — розказати про колекційні екземпляри «массандрівських» підвалів, увічнених, до речі, в Книзі рекордів Гіннесса за кількість експонатів, що зберігаються в них.
То ж якою є чисельність колекції? Про це й інше читайте в інтерв’ю з Миколою Бойком у найближчих номерах.