Якість — результат управління, виробництва й мотивації

На думку президента УСПП, голови Комітету ВР України з питань промислової політики Анатолія Кінаха, проблема якості починається з державного управління, ефективності податкової, фінансової, кредитної політики, інвестиційних регуляторів, а завершується конкретними умовами ведення господарчо-підприємницької діяльності. Як вважає А.Кінах, слід створити прозорі рівноправні умови конкуренції. Державне регулювання, спрямоване на контроль якості, примус та покарання підприємств, замінити системою їх економічного стимулювання. Не досить ефективна, на думку делегатів з'їзду, система стандартизації та сертифікації. «Крім монопольного права акредитації та сертифікації з боку Держстандарту, такі ж права повинні мати й громадські наглядові організації», — зазначила голова Держкомітету з питань розвитку підприємництва Олександра Кужіль.
Проте опонент Олександри Володимирівни, перший заступник голови Держкомітету зі стандартизації, метрології та сертифікації, Юрій Рубан заперечив, що на нашому ринку й так кожен «пасеться», як у себе вдома, пропонуючи непотріб.
Як узгальнення дебатів пролунала думка президента німецької ради з акредитації (DAR) Ганса Ульріха Мітмана: якість — це, перш за все, чесність. Крім того, що 50% якості залежить від мотивації людини, 20% — від методів виробництва і матеріалів і 30% — просто від нормального розуміння проблеми. Він також зауважив, що не варто очікувати багато від першого з'їзду, оскільки Україна — лише на самому початку довгого шляху до якості.