Якщо «так» — то «нi»...
Президент України вирішив зачекати з альтернативними джерелами енергоносіївСвого часу це питання намагалися вирішити на основі диверсифікації джерел енергоносіїв. Але сьогодні про це вже не думають. У нинішніх економічних умовах доцільно «не поспішати» з будівництвом нафтотерміналу в Одесі та нафтопроводу «Одеса–Броди», заявив, за повідомленням Інтерфакс-Україна, Президент Леонід Кучма, розставивши таким чином акценти в суперечці між прихильниками та противниками цих українських «будівництв століття», розпочатих з метою втамувати енергетичний голод в Україні за допомогою каспійської та іншої неросійської нафти.
«Моя сьогоднішня позиція — не припиняти будівництво, але, зважаючи на наші економічні ускладнення, не поспішати», — сказав Президент, що мало б означати для НДП, яка розкололася також і за нафтовою ознакою: Л.Кучма велить досягти рятівної формули «ні миру, ні війни».
Однак цей заклик поки що не почули. Голова НАК «Нафтогаз України» Ігор Бакай хотiв обговорити на засіданні правління, що не вiдбулося минулої середи, хід будівництва названих об'єктів (як вказують експерти, якщо не на зло Президентові, то точно вже, щоб повчити першого віце-прем'єра Анатолія Голубченка, який велів припинити їх фінансування), а також «невідкладні заходи щодо його прискорення».
Як зазначають джерела в Держнафтогазпромі, антиурядова фронда «Нафтогазу» вбачається хоча б у тому, що на правління запрошено лише голову правління ЗАТ «Укрнафтотерм» (замовник будівництва) Аркадія Перепелицю, але проігноровано голову наглядової ради Леоніда Нестера та координатора проекту з боку уряду, заступника голови Держнафтогазпрому Валерія Шуліка.
Тим часом оновлений проект пускового комплексу морського нафтоперевалочного комплексу «Південний» потужністю 9 млн. тонн на рік, де вже здійснено до 20% робіт, відправлено на апробацію до «Укрінвестекспертизи». Його автори відмовилися від будiвництва всіх об'єктів, технологічно не пов'язаних з переваленням нафти й охороною довкілля. Крім того, замість варіанту прийому танкерів за допомогою морського поплавця на відстані 4 км від берега (а згодом на 25 км) зроблено проект причальної стінки безпосередньо в акваторій Акжаликського лиману. Все це здешевлює будівництво приблизно з $315 млн. до $185 млн.
Проте, як бачимо, й цей, здешевлений, варіант уряд не в змозі профінансувати. Не виключено, що провину за це буде покладено на того ж І.Бакая як на такого, що не забезпечив збирання платні за газ.
№244 18.12.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету обов'язкове. © «День»