Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Його величність Балет!

Гранд-концерт на честь Алли Лагоди
15 січня, 00:00
ЕКСПРЕСИВНА КІТРІ (АЛЛА ЛАГОДА) У БАЛЕТІ «ДОН КІХОТ» / ФОТО З АРХІВУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОПЕРИ

На бенефіс відомої балерини і педагога до Національної опери України приїдуть найвідоміші сучасні виконавці, солісти багатьох театрів світу — від Петербурзької Маріїнки до Лондонського Конвент-Гардена. Артисти подарують киянам духмяний букет із прекрасних фрагментів легендарних балетів і хореографічні номери, створені сучасними майстрами танцю. Цей вечір нагадає шанувальникам балету творчу біографію Алли Лагоди (будуть виконані кращі номери з репертуару Алли В’ячеславівни, коли вона виступала на сцені, як прима, які виконають її зоряні учні). Усі учасники концерту — не тільки видатні майстри сцени, а ще й вихованці Алли Лагоди. З ними вона працювала над найскладнішими партіями в сучасному і класичному репертуарі, багатьох підготувала до найуспішнішої участі в міжнародних конкурсах. Але головне — навчила їх самовідданої праці і творчого горіння.

Алла Лагода вписала яскраву сторінку розквіту українського балетного мистецтва другої половини ХХ століття. Своєю майстерністю вона не тільки осяяла київську сцену, а й багато працювала, аби українська хореографічна школа була визнана у світі. Разом із колегами з Національної опери балерина першими підкоряли Париж і Монте Карло, щоб прокласти дорогу подальшим гастролям київського балету в країнах Скандинавії, в Італії, згодом в Японії, Ісландії, на Філіппінах... На сцені Лагода демонструвала динамічний, експресивний, сповнений глибокого почуття танець, а створені нею психологічно наповнені образи не залишали байдужими глядачів: Кітрі, Жізель, Зарема, Лауренсія, Господарка Мідної Гори, Мехмене бану, Ширін, Егіна... І це лише частина з великого списку виконаних нею партії. Таких різних, таких несхожих. Та все ж вони мали одну спільну рису — яскравість мистецько-художнього втілення. Алла Лагода сягала не тільки вершинної танцювальної майстерності, але й значно більшого. Вона не танцювала, вона творила образ, характер, багатий внутрішній світ своїх неординарних героїнь, розчинялася в музиці і вбирала музику в себе. На сцені вибухала почуттями — від найтоншого піанісимо, коли мова йшла про розкриття образу Жізелі і до палкого вибуху крещендо, коли танцювала волелюбну Кармен... І тому жодна вистава за її участі не повторялася, немов народжувалася заново, збагачувалася і наповнювалася якимись незнаними глядачу відчуттями і нюансами. Її любила саме за таку несподіваність, за постійну відкритість до пошуку.

У Алли Лагоди склалася прекрасна сценічна біографія. Вона станцювала практично все, про що мріяла, багато гастролювала, працювала з чудовими хореографами, про неї захоплено писала критика. А головне — її по-справжньому і беззастережно любила публіка... Протанцювавши двадцять п’ять років, Алла В’ячеславівна попрощалася зі сценою як балерина, але не полишила балет. Багатогранний талант Лагоди розкрився ще в одній іпостасі — блискучого балетного репетитора і педагога. Вона виявила велике обдарування розпізнавати перспективних молодих виконавців. Сьогодні важко перелічити всіх тих, хто сформувався в творчу особистість під опікою Алли Лагоди, яка зуміла розкрити в них ще приховані і нерозкриті творчі дані, відшліфувати технічну майстерність, підготувати прекрасні партії, ввести у вистави, врешті, сформуватися як яскраві творчі особистості. Нині її учні —лауреати і призери численних міжнародних конкурсів артистів балету, зокрема, в Москві, Токіо, Будапешті, Парижі, Лозанні (багатьох із її виконавців публіка побачить , прийшовши 1 лютого до Національної опери). А скільком із учнів Алли В’ячеславівни посміхнулося щастя посісти місця провідних виконавців в українських і закордонних театрах? Нині вони виступають у Ковент Гардені в Лондоні, Маріїнці в Петербурзі, Дрезденській опері, Американському балетному театрі та інших славетних трупах. Аллу Лагоду, як одного з найкращих балетних педагогів сучасності, часто запрошують проводити балетні майстер-класи до Японії, Великої Британії, Канади, Нової Зеландії, Угорщини. Але найголовніше для балерини і педагога — приходити в репетиційний клас рідного театру, щоб побачити зацікавлені очі молоденьких початківців і розпочати з ними роботу над новою партією, а потім побачити тріумф виконавця на сцені.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати