Перейти до основного вмісту

Жорстка «посадка»

Понад дві тисячі працівників «Аеросвіту» можуть залишитися без роботи, а поки вони вже два місяці працюють без зарплати
23 січня, 10:34
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Прокуратура Київської області порушила кримінальну справу за фактами невиплати заробітної плати працівникам авіакомпанії «Аеросвіт» і грубого порушення законодавства про працю. У прокуратурі повідомили, що наприкінці грудня 2012 року на виконання винесеної прокуратурою Київської області ухвали авіакомпанія виплатила працівникам майже 19 мільйонів гривень заборгованості з оплати праці за листопад. Самі працівники компанії, котрі вийшли у вівторок, 22 січня, під стіни Адміністрації Президента на акцію протесту профспілок, повідомляють, що вже два місяці працюють без зарплат.

«Нам уже два місяці не платять зарплату, хоча ми продовжуємо працювати. Я в компанії вже 17 років. І хочу сказати, що такого не було ніколи. Навіть за часів криз 1998-го і 2008 років ми трималися на плаву. Бувало, затримували гроші, але ненадовго», — розповідає авіатехнік «Аеросвіту» Андрій Кравчук. За його словами, компанія завжди працювала стабільно, поки «2009 року контрольний пакет акцій не перейшов до рук Коломойського». «Почалися невиплати аеропортам за обслуговування, затримки зарплат. У компанії, з постійно повними салонами, почали падати доходи й з’являтися борги. Усім було зрозуміло, що нас штучно ведуть до стану банкрутства. Тепер під загрозу потраплять МАУ. Адже ще минулого року Коломойський отримав контрольний пакет акцій через низку підставних фірм», — упевнений авіатехнік.

Кравчук розповідає, що в «Аеросвіті» вже оповістили про скорочення працівників техслужби з 400 до 36 осіб. Загалом кадровий резерв компанії буде скорочено у вісім разів: з 2500 працівників роботу не втратять лише 300. «У небі зараз залишаються лише три літаки з 32: далекомагістральний Вoeing-767, що літає з Києва до Пекіна, Нью-Йорка та Бангкока, та два близькомагістральні Embraer на двох маршрутах в Україні. Інші літаки або вже віддали МАУ, або вони стоять неремонтовані на аеродромах і в ангарах. Грошей не дають навіть на деталі», — підкреслює працівник компанії. Це підтверджує й глава профспілок бортпровідників «Аеросвіту» Веньямін Тимошенко. «Ще недавно «Аеросвіт» виконував по 30—40 рейсів за день, а тепер ця цифра скоротилася до одного-двох. Усі сидять удома. Деякі працівники пробували влаштуватися до «Міжнародних авіаліній України». Але нас там не те, що не чекають, а навіть сприймають зі зневагою», — розповідає Тимошенко.

Про проблеми з працевлаштуванням говорить і стюардеса Наталія Раца, яка зараз перебуває в декреті. «Якщо зараз «Аеросвіт» остаточно закриють, то я вже не зможу працювати за фахом. Оскільки в Україні, фактично, залишиться лише одна компанія — МАУ. А там дуже суворий конкурс. Наприклад, я не прохожу за віком — у них максимальний вік прийому на роботу — 27 років. А середній вік фахівців у нашій компанії становить 30—35 років», — уточнює Раца.

Учасники акції протесту передали вимоги представникові Адміністрації Президента й пообіцяли: якщо найближчим часом питання не вирішиться на їхню користь, під стіни АП пілоти й бортпровідники прийдуть уже з сім’ями. «Сьогодні ми привели 300 осіб, а завтра ми виведемо на площу 5 тисяч осіб», — пообіцяв Тимошенко.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати