23 мільйони гривень
Залізничники стверджують, що новий електровоз цього вартий![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20070830/4144-5-1.jpg)
Локомотивне депо Київ-Пасажирський нарешті дочекалося поповнення. Днями залізничники презентували журналістам новий електровоз змінного струму типу ДС3, який має прийти на заміну застарілим машинам. «Укрзалізниця» планує поповнити рухомий склад сотнею таких електровозів.
«Загальне замовлення в нас — це перша партія в 100 електровозів. Завод повинен забезпечити їхнє постачання протягом п’яти-шести років», — інформує генеральний конструктор держпідприємства «НВК «Електровозобудування» Валентин Варченко.
Перший зразок нового електровозу був виготовлений спільно з німецькою фірмою Siemens ще в 2002 році. А нині депо вже отримало чотири електровози нового покоління, та ще три мають надійти до кінця року. Як зазначають у прес- центрі «Укрзалізниці», цього року локомотивний парк планується поповнити на 37 одиниць. Для цього використовуватиметься лізинг. Електровоз ДС3 придбали у компанії «Укртранслізинг» саме таким чином. Як повідомив перший заступник глави цієї компанії Сергій Ілаш, електровози передаються «Укрзалізниці» на термін від семи до десяти років під 17% річних.
За інформацією прес-служби, на подібних умовах залізниці України цьогоріч уже придбали 1416 одиниць рухомого складу, колійної та іншої техніки на 530 мільйонів гривень. Торік — 419 одиниць більш ніж на 956 мільйонів гривень. Механізм фінансового лізингу залізничники вважають ефективним і перспективним способом оновлення основних фондів. І вже цього року «Укрзалізниця» планує поповнити основні фонди за допомогою лізингу на 5 мільярдів гривень. Адже оновлювати застарілий рухомий склад вкрай необхідно. «До того ж, за останні роки на залізницях України та країн СНД спостерігається тенденція до збільшення обсягів перевезень і значно зросла потреба у новому рухомому складі, який забезпечить підвищену надійність та економічність експлуатації», — зазначається в прес-релізі «Укрзалізниці».
Перший заступник начальника Головного управління локомотивного господарства Сергій Пилипенко з ентузіазмом говорить про новий електровоз. За його словами, тепер керування машиною можна довірити як машиністу, так і комп’ютерові, який, до того ж, буде постійно слідкувати за безпекою руху. Машиністу тут буде комфортно працювати — комп’ютер візьме на себе також клімат-контроль. Конструктивна швидкість електровоза становитиме 160 кілометрів на годину, а середньодобовий пробіг — 950 кілометрів. Сергій Пилипенко акцентує увагу на тому, що завдяки кращим технічним показникам і значному добовому пробігу на технічне обслуговування ДС3 може ставати лише через п’ять днів, тоді як досі електровози зупинялися вже через два дні. «Це зменшує експлуатаційні витрати, а експлуатаційні витрати — це гроші!», — розповідає Пилипенко.
Один такий електровоз, за його словами, коштує близько 23 мільйони гривень. Залізничники твердять, що він того вартий, і надіються, що на базі ДС3 створять ціле сімейство магістральних електровозів, а в перспективі й швидкісних поїздів.