Перейти до основного вмісту

Аеропорт «Бориспіль» реконструюється

Чи вистачить для цього коштів?
19 серпня, 00:00

Це стане можливим завдяки тому, що недавно тут завершене укладання бетону на новій злітно-посадковій смузі, яку сміливо можна вважати кращою в Європі. Вона відповідає усім світовим стандартам (до речі, ніде в СНД такої смуги поки що немає), її довжина — 4 км, що перевищує колишні стандарти (3—3,5 км). Рекордна довжина необхідна для того, щоб літак не форсував рух, а отже і не перевищував рівня шуму під час зльоту. Коли ж якийсь екіпаж вирішить виграти у часі на старті, то це відразу встановлять датчики рівня шуму, вмонтовані в смугу. І тоді вже авіакомпанія буде змушена виплатити штраф.

Ширина смуги (60 м) і висота бетонного покриття (75 см) також відповідають світовим стандартам і новим типам літаків. При таких параметрах смуга має забезпечувати підвищену надійність посадки літаків у складних метеорологічних умовах і приймати всі типи повітряних суден без обмеження згідно з вимогами ІКАО.

Роботи з будівництва смуги були розпочаті українськими компаніями ще 1995 року, однак потім вони застопорилися через брак коштів. До того часу вже були прокладені перші 30 см бетонного шару, а поруч із аеропортом з’явилися 3 цементних заводи, здатних переробляти 60 вагонів щебеню щодня, залізничні вузли, був закуплений найновіший комбайн для укладки бетону. Майбутні витрати оцінювалися тоді як величезні, однак альтернативи не було: надовго залишати полотно незавершеним означало б для нього саморуйнування.

Щоб не допустити цього, під державну гарантію були залучені кредити консорціуму іноземних банків на чолі з німецьким банком «KfW». Генеральним підрядчиком на конкурсній основі стала німецька компанія «Daimler-Benz Aerospace AG». Природно, довелося погодитися і на умови німецьких банкірів: на будівництво виділяються $125 млн., при цьому продовжувати його будуть німецькі компанії. Зокрема, укладала бетон фірма «Даза», яка привезла з собою два власних цементних заводи та всю техніку. Наші ж робітники працювали на найважчих, та й не особливо оплачуваних місцях.

І все ж головний результат очевидний — смуга прокладена. «Поки що не варто втішатися, — говорить генеральний директор аеропорту Микола Шматко, — це лише початок великого шляху. Попереду ще й бетонні роботи — будівництво рульожок, під’їздів, водовідвідні роботи, монтаж смуги (посадкові вогні з 6 рівнями яскравості) і багато іншого. З 125-мільйонного кредиту поки освоєно $65 млн., а для закінчення будівництва до вже виділеного кредиту потрібно ще мінімум $60 млн.».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати