Асортимент під контролем IТ
Рітейл переходить на інтелектуальну технологію управлінняУкраїнський бізнес все частіше застосовує сучасні технології управління. Торговельно-промисловий холдинг Fozzy Group об’явив минулого тижня, що впроваджує систему G.O.L.D. від компанії Aldata. Це перша в країні спроба гравців роздрібного ринку, використавши інтелектуальні технології, підготуватися до приходу на український ринок іноземних торговельних мереж, які усе більше привертають увагу до нашої країни, де вже майже сформувався основний пул власних гравців. Саме це слугує сигналом для інозмених торговельних мереж про те, що в Україні цей бізнес має перспективи.
Віце-президент з інформаційних технологій торговельно-промислового холдингу Fozzy Group Юрій Горго відзначає, що в Україну неминуче прийдуть західні гравці, такі як Auchan і Carrefour. «Нам потрібно переходити на європейські правила гри», — підкреслює він. Адже для подальшого успішного розвитку потрібно бути конкурентоспроможним і послуговуватися новітніми технологіями.
На думку віце-президента з міжнародних продажів Aldata Домініка Шамби, українські оператори готові до запровадження світових операційних систем і рішень. Він впевненний, що слідом за Fozzy Group ще низка компаній придбають високотехнологічне програмне забезпечення для рітейлу. Не принижує він і ролi своєї компанії у цій сфері. «Ми надаємо підтримку перспективним компаніям у різних країнах світу, підтримуємо нові продукти. Ми будемо і надалі збільшувати нашу присутність на цьому ринку», — зазначає Шамба. Під час тендеру, в якому брали участь чотири компанії, перевагу віддали саме компанії Aldata та технології G.O.L.D. «Нам потрібно було просте рішення, яке легко запровадити, але з більшою функціональністю», — прокоментував ситуацію Юрій Горго. За його словами, запроваджуючи принципово нову для українських реалій технологію управління торговельними мережами, холдинг отримає безсумнівні переваги в контролі за постачанням, формуванням асортименту та ціноутворенням. І, головне, такі технологію піднімуть компанію на один рівень з сильними західними гравцями, оскільки нададуть їй можливість оперативніше отримувати всі аналітичні дані про мережу в цілому і про кожний окремий магазин.
Доменік Шамба додає, що ця технологія — комплекс розробок, що відповідають усім вимогам щодо автоматизації рітейлу. Центральному офісу компанії система G.O.L.D. дозволяє керувати закупівлями і асортиментом, ціноутворенням і ланцюгом поставок, рекламними акціями, оптовим та роздрібним продажем. Вона враховує всі можливі фактори продажу конкретного товару в конкретному магазині: від сезонного коливання до рекламних акцій. Усе це позитивно вплине на розрахунки наявності товарів, знизить ризок надлишку або нестачі.
Як вважає директор компанії «E-com» Віталій Мороз, на данний момент в Україні складається оптимальна ситуація для впровадження технологічних рішень. «Український ринок ІТ завжди був дуже гнучким і дінамічним», — зазначає він. На йому думку, запровадження такої технології, як G.O.L.D., яку вже давно використовують в усьому світі, говорить про готовність вітчизняного рітейлу переходити на якісно новий рівень розвитку.
«Наш рітейл вже відійшов від радянського формату, — розвиває думку Мороз, — сьогодні у нас вже є магазини, до яких приємно зайти. Українські рітейлери готові інвестувати більше коштів, ніж це було раніше». В той же час, він відзначає, що запровадження такої технології — завдання не з легких, проте в цілому можливе.
Та чи не зачепить новий проект з вдосконалення управління соціальні показники торгівлі, чи, бува, не обернеться скороченням персоналу? Так, він, за словами Горго, потягне за собою низку різноманітних змін у роботі мережі, проте вони не торкнуться кадрів.
А скільки коштуватиме цей контракт, який обіцяє стільки серйозних переваг? На жаль, ця інформація, як і слід було очікувати, закрита. Проте Юрій Горго відзначає, що проект довгостроковий (розрахований на кілька років) і що сума контракту — шестизначна.
«Ми надаємо перевагу фінансуванню довгострокових перспективних проектів і розраховуємо не вартість проекту, а його прибутковість», — пояснює Шамба.