Перейти до основного вмісту

Автожахи на біг-бордах

26 лютого, 00:00

Стрімкого підвищення цін на автомобілі, яким уже майже рік лякали споживачів, не буде. Ухвалений днями Закон «Про розвиток автомобільної промисловості України» не лише не сприятиме зростанню цін на більшість машин, а й спрямовуватиме в Україну гроші світових автогігантів.

Опитані фахівці авторинку стверджують, що з введенням закону ціни на більшість авто залишаться на нинішньому рівні, іномарки ж вітчизняного виробництва, не виключено, можуть навіть подешевшати (адже надаються пільги також і виробникам комплектуючих).

Думку учасників ринку підтвердили і в профільних міністерствах — Мінпромполітики та Мінфіну. В Кабміні вважають, що закон лише позитивно вплине як на українських виробників, так і на покупців автомобілів. Зокрема, він надає можливість використовувати пільги щодо ввізного мита й податку на прибуток багатьом підприємствам цієї галузі. Таким чином, саме цей закон дозволить зберегти в Україні автомобілебудування, а також дасть поштовх для розвитку суміжних галузей.

Не подорожчають і російські автомобілі — ВАЗи, ГАЗи, ІЖі, вантажівки, автобуси та мотоцикли (оскільки вони імпортуються та виробляються в Україні у рамках угоди про безмитну торгівлю з Росією).

Немає передумов для подорожчання Таврій, Славут, Деу, Дачій, Опелів та навіть Мерседесів, що випускаються на ЗАТ «ЗАЗ», оскільки підприємство працює в рамках Закону «Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні».

Не мають ніякого приводу підняти ціни також і продавці Шкод та Фольксвагенів (їх складає фірма «Єврокар» у вільній економічній зоні та користується низкою пільг згідно із законодавством про СЕЗ, що діє, як відомо, 30 років).

Інші українські виробники — ЛАЗ, КрАЗ, ЛуАЗ — за новим законом одержать додаткові можливості для розвитку та модернізації, що, звичайно, ніяк не може викликати зростання цін на їхню продукцію.

Згадані автомобільні марки складають не менше 85% усього вітчизняного ринку (його минулорічний обсяг — 154 тис. автомобілів). Решта 15% — елітні імпортні авто, для власників яких збільшення ввізного мита (у середньому, на 5 — 10%) навряд чи стане суттєвим навантаженням. Проте для бюджету наповнення буде відчутним. Держава отримуватиме додаткових, як мінімум, 1,5 млрд. грн. щороку. Галузеві ж підприємства та заводи-суміжники зможуть створити тисячі нових робочих місць, а вітчизняне автомобілебудування — отримати додатковий імпульс для розвитку.

Тож, хто і чому лякав нас шаленим зростанням цін на машини? Той, кому це вигідно. Адже на сторінках ЗМІ деякі експерти (а це завжди якщо не імпортер, то прихований імпортер — так званий викрутковий збиральник) наполегливо прогнозують зростання цін на 20 — 50%. Цим вони стимулюють попит на імпортовані авто сьогодні та намагаються подовжити час, коли можна одержувати легкі заробітки, просто ввозячи іноземні авто на український ринок із мінімальним митом 1,5 — 3% чи зовсім без нього — через схему «викруткового складання».

Імпортерів можна зрозуміти. Останнім часом вони відчули, як стрімко втрачають ринкові позиції на користь вітчизняних виробників — ЗАЗу та ЛАЗу. А з введенням нового закону шанс на відродження одержать ще й КрАЗ, Київський мотоциклетний завод, «Южмаш», тисячі виробників комплектуючих. Адже критерієм для отримання преференцій в законі визначено наявність виробництв автомобільної продукції, що відповідає вимогам походження з України (або ж підприємство надає зареєстровану програму розвитку виробничих потужностей та створення робочих місць, підтверджуючи цим серйозність власних намірів щодо цього). Лише виробляючи українське (тобто у вартості авто має бути більше 50% вітчизняної праці, послуг та комплектуючих плюс зварювання, фарбування та збирання) можна розраховувати на «особливе ставлення» з боку держави.

І хочеться зупинити конвеєр викруткою.

Днями дорогою від Адміністрації Президента України до місця його проживання з’явився десяток біг-бордів, що закликали звернути увагу на закон №3677. До речі, власники біг-бордів стверджують, що вони й гадки не мали, що саме буде на них розміщено. В заявці йшлося про новий журнал, але пізніше її відкликали, а за раніше сформованою для журналу адресною програмою вночі з’явилися вищезгадані зображення.

Хто стоїть за цією акцією, здогадатися не важко: зображення з’явилися одразу після ухвалення згаданого закону парламентом, а розміщення не залишає сумнівів щодо цільової аудиторії даної «рекламної кампанії».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати