Автожахи на біг-бордах
Стрімкого підвищення цін на автомобілі, яким уже майже рік лякали споживачів, не буде. Ухвалений днями Закон «Про розвиток автомобільної промисловості України» не лише не сприятиме зростанню цін на більшість машин, а й спрямовуватиме в Україну гроші світових автогігантів.
Опитані фахівці авторинку стверджують, що з введенням закону ціни на більшість авто залишаться на нинішньому рівні, іномарки ж вітчизняного виробництва, не виключено, можуть навіть подешевшати (адже надаються пільги також і виробникам комплектуючих).
Думку учасників ринку підтвердили і в профільних міністерствах — Мінпромполітики та Мінфіну. В Кабміні вважають, що закон лише позитивно вплине як на українських виробників, так і на покупців автомобілів. Зокрема, він надає можливість використовувати пільги щодо ввізного мита й податку на прибуток багатьом підприємствам цієї галузі. Таким чином, саме цей закон дозволить зберегти в Україні автомобілебудування, а також дасть поштовх для розвитку суміжних галузей.
Не подорожчають і російські автомобілі — ВАЗи, ГАЗи, ІЖі, вантажівки, автобуси та мотоцикли (оскільки вони імпортуються та виробляються в Україні у рамках угоди про безмитну торгівлю з Росією).
Немає передумов для подорожчання Таврій, Славут, Деу, Дачій, Опелів та навіть Мерседесів, що випускаються на ЗАТ «ЗАЗ», оскільки підприємство працює в рамках Закону «Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні».
Не мають ніякого приводу підняти ціни також і продавці Шкод та Фольксвагенів (їх складає фірма «Єврокар» у вільній економічній зоні та користується низкою пільг згідно із законодавством про СЕЗ, що діє, як відомо, 30 років).
Інші українські виробники — ЛАЗ, КрАЗ, ЛуАЗ — за новим законом одержать додаткові можливості для розвитку та модернізації, що, звичайно, ніяк не може викликати зростання цін на їхню продукцію.
Згадані автомобільні марки складають не менше 85% усього вітчизняного ринку (його минулорічний обсяг — 154 тис. автомобілів). Решта 15% — елітні імпортні авто, для власників яких збільшення ввізного мита (у середньому, на 5 — 10%) навряд чи стане суттєвим навантаженням. Проте для бюджету наповнення буде відчутним. Держава отримуватиме додаткових, як мінімум, 1,5 млрд. грн. щороку. Галузеві ж підприємства та заводи-суміжники зможуть створити тисячі нових робочих місць, а вітчизняне автомобілебудування — отримати додатковий імпульс для розвитку.
Тож, хто і чому лякав нас шаленим зростанням цін на машини? Той, кому це вигідно. Адже на сторінках ЗМІ деякі експерти (а це завжди якщо не імпортер, то прихований імпортер — так званий викрутковий збиральник) наполегливо прогнозують зростання цін на 20 — 50%. Цим вони стимулюють попит на імпортовані авто сьогодні та намагаються подовжити час, коли можна одержувати легкі заробітки, просто ввозячи іноземні авто на український ринок із мінімальним митом 1,5 — 3% чи зовсім без нього — через схему «викруткового складання».
Імпортерів можна зрозуміти. Останнім часом вони відчули, як стрімко втрачають ринкові позиції на користь вітчизняних виробників — ЗАЗу та ЛАЗу. А з введенням нового закону шанс на відродження одержать ще й КрАЗ, Київський мотоциклетний завод, «Южмаш», тисячі виробників комплектуючих. Адже критерієм для отримання преференцій в законі визначено наявність виробництв автомобільної продукції, що відповідає вимогам походження з України (або ж підприємство надає зареєстровану програму розвитку виробничих потужностей та створення робочих місць, підтверджуючи цим серйозність власних намірів щодо цього). Лише виробляючи українське (тобто у вартості авто має бути більше 50% вітчизняної праці, послуг та комплектуючих плюс зварювання, фарбування та збирання) можна розраховувати на «особливе ставлення» з боку держави.
І хочеться зупинити конвеєр викруткою.
Днями дорогою від Адміністрації Президента України до місця його проживання з’явився десяток біг-бордів, що закликали звернути увагу на закон №3677. До речі, власники біг-бордів стверджують, що вони й гадки не мали, що саме буде на них розміщено. В заявці йшлося про новий журнал, але пізніше її відкликали, а за раніше сформованою для журналу адресною програмою вночі з’явилися вищезгадані зображення.
Хто стоїть за цією акцією, здогадатися не важко: зображення з’явилися одразу після ухвалення згаданого закону парламентом, а розміщення не залишає сумнівів щодо цільової аудиторії даної «рекламної кампанії».