Перейти до основного вмісту

Більше запасів, чіткіше планування

Як змінилася купівельна поведінка киян за останній рік
23 липня, 10:58
ФОТО З АРХІВУ "ДНЯ"

Дедалі частіше жителі столиці здійснюють покупки он-лайн та у великих супермаркетах. Про це говорять результати дослідження динаміки купівельної поведінки Shopper Trends 2015. Отже, кожен десятий опитаний заявив, що відвідував сайт торговельних мереж за останній місяць (із них 55% — для того щоб перевірити наявність спеціальних пропозицій від рітейлера).

 Водночас кияни стали менше відвідувати магазини для того, щоб зробити велику закупівлю продуктів про запас (раз на місяць або рідше). При цьому, порівняно з минулим роком, помітно зріс відсоток покупців, які здійснюють термінові покупки — від 9% 2014 року до 15% 2015-го.

 Як зазначають дослідники, одночасно змінився і стиль здійснення покупки: значно більше людей у Києві, ніж минулого року, заявляють, що «бюджет на продукти чітко розпланований» і що «є сенс вивчати дисконтні купони та листівки з промо». Відтак, вважають Nielsen, можна говорити про те, що покупець став більш прагматичним і раціональним.

 Майже всі опитані в Києві відзначають зростання цін на продукти, при цьому 57% покупців стверджують, що знають ціни на всі або більшість товарів; 37% не знають цін на всі товари, але помічають зміну цін. Зазвичай жителі Києва реагують на підвищення цін таким чином — купувати тільки найнеобхідніші продукти (31%), купувати менше (30%) і брати товари зі знижкою (18%). Загалом, із промо-акцій у магазинах київські покупці віддають перевагу «негайній знижці» — 44%, «додатковому продукту безкоштовно» — 36%, і тільки потім готові збирати бали й накопичувати бонуси.

 Водночас, незважаючи на те, що багато покупців стверджують, що стали купувати менше, середні витрати на продукти харчування і товари повсякденного попиту зросли на 3%, при цьому витрати на свіжі продукти (м’ясо, рибу, овочі й фрукти) зменшилися на 26%. Середній чек також збільшився у багатьох видах покупки.

 Також цього року дещо змінилася структура споживання, зауважують дослідники. Так, поточні витрати на свіжі продукти (овочі, фрукти, м’ясо та рибу) склали 35% від усіх витрат на продукти харчування і товари повсякденного попиту, тоді як ще 2014 року цей показник становив 45%. Після зростання цін кияни відмовилися насамперед від риби, м’яса, овочів та фруктів.

 Загалом же дослідження показало, що 2015 року кияни стали менше витрачати грошей у супермаркетах і гіпермаркетах, і частина покупців переключилася на інші канали, такі як дискаунтери й міні-маркети. Так, жителі Києва дедалі частіше відвідують магазини-дискаунтери (2014 року — чотири рази, 2015 рік — сім разів на місяць), також стали частіше ходити і в супермаркети (2014 року — 14 разів, 2015-го — 16 разів на місяць), при цьому незначно скоротивши частоту походів у гіпермаркети (2014 року — чотири рази, 2015-го — три-чотири рази).

* * *

ДОВІДКА. Дослідження Shopper Trends проводить компанія Nielsen раз на рік у понад 50 країнах світу, включно з Україною. В Україні дослідження проводиться щорічно в лютому-березні, починаючи з 2006 року, й охоплює три ключових міста — Київ, Дніпропетровськ, Одесу. Цільова аудиторія дослідження — сучасні покупці (здійснювали покупки в сучасних каналах торгівлі хоча б один раз за останні чотири тижні): чоловіки та жінки віком від 15 до 65 років, які відповідають за покупку продуктів харчування і товарів повсякденного попиту в сім’ї або ж самостійно вирішують зробити ту чи іншу покупку.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати