Перейти до основного вмісту

Чи побільшає в Україні євродиванів?

Сергій САГАЛЬ: «В Україні ще з 2007 року всі ставки ввізного мита на меблі дорівнюють нулю»
08 липня, 13:21
В АСОЦІАЦІЇ «МЕБЛІДЕРЕВПРОМ» НЕ ОЧІКУЮТЬ РІЗКОГО НАПЛИВУ ЄВРОПЕЙСЬКИХ КОМПАНІЙ НА УКРАЇНСЬКИЙ РИНОК. ТОЖ, ПРОГНОЗУЄ ПРЕЗИДЕНТ АСОЦІАЦІЇ, ЦІНИ ЗАЛИШАТЬСЯ НЕЗМІННИМИ / ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

«День» продовжує серію публікацій на тему наслідків для життя українців асоційованого членства в ЄС і вступу України до ЗВТ з ЄС. Тема сьогоднішнього матеріалу — ринок меблів.

За підсумками минулого року, в структурі експорту України до країн ЄС (а це 16,8 мільярда доларів) експорт деревини та виробів з неї зайняв значну частку — 3,6%. Згідно з останніми даними Державного комітету статистики, за період від січня по квітень цього року Україна експортувала меблів на 167,2 мільйона доларів, імпортувала — на 124,9 мільйона доларів. Це менше в порівнянні із аналогічним періодом минулого року на 2,1% та 3,3% відповідно. Тобто, незважаючи на загальне зростання, товарообіг меблевої продукції зменшується.

Як відомо, з квітня Україна отримала від ЄС торговельні преференції, які дозволяють українським компаніям ввозити певну кількість продукції без митних зборів. Пільги на ввезення продукції отримали і виробники меблів. Та ще тоді експерти зазначали — європейські країни з легкістю зможуть поглинути обсяги виробництва меблів в Україні, адже вони є не такими й значними для західного ринку. Якщо в ЄС виробництво меблів на рік сягає 50 мільярдів доларів, то в Україні — один. Причому половина товарів іде на внутрішній ринок.

Нижче — розмова «Дня» із Сергієм САГАЛЕМ, президентом Асоіації «Меблідеревпром» про те, чи побільшає згодом європейських меблів в українських магазинах і чому.

Чи будуть європейські виробники меблів виходити на український ринок?

— Так, будуть. Бо є значний потенціал. Це, насамперед, наявність ринку як сьогодні, так і в перспективі. Отже, якщо українець витрачає 10 євро на рік, то в Німеччині — 300 євро.

Крім цього, є ресурс сировини. Запас деревини та значні потужності конструкційних матеріалів, які на сьогоднішній день недовантажені приблизно на 30%. Близько 30% круглого лісу експортують з України в необробленому вигляді. А це ресурс. Є кваліфікована робоча сила і помірні соціально-економічні, екологічні, профілактичні, санітарно-гігієнічні вимоги до виробництва. Вигідне географічне положення, що дає можливість ефективно будувати логістику постачання та збуту в євроазійському просторі.

Як швидко європейські виробники меблів зможуть виходити на український ринок? Що на це впливатиме?

— Це потрібно розділити на два напрями. Перший — це імпорт меблів з Європейського Союзу  до України. Другий — це інвестиції в деревообробну та меблеву галузь.

Якщо розглядати імпортну складову, то підстав для її різкого збільшення немає ні тепер, ні  після підписання Угоди  про асоціацію з ЄС. Чому? Тому що ринок України сьогодні вже розділено і наповнено як європейськими, так і азіатськими меблями. В Україні вже давно (з 2007 року) всі ставки ввізного мита на меблі дорівнюють нулю. Тому підписання Угоди в цьому сенсі ніяк не вплине на імпорт меблів в Україну. Цей процес розвиватиметься поступово, паралельно з поглибленням інтеграції України в ЄС, розвитком кооперації, підвищенням рівня життя населення та вимог до якості дизайну.

Інвестиційні процеси — це більш реалістичний сценарій розвитку подій. І він обов’язково проходитиме, але тільки із стабілізацією ситуації в Україні, зменшенням ризиків для капіталу та корупції.

Чи є вже європейські компанії, які заявили про готовність вийти на український ринок? Які саме?

— Тут можна говорити про ті компанії, які вже присутні в Україні. Це такі компанії з виробництва  деревинностружкових плит та фанери, як ТОВ «Кроноспан», ТОВ «Кроно-Україна», ТОВ «Сорбес Україна», ТОВ «Одек». І тут вже треба казати про додаткові інвестиції у вже існуючі виробництва та створення нових потужностей, на що впливають ті ж фактори, що і на нові інвестиції. Такі плани у цих компаній є.

Із меблевих компаній на ринку України досить потужно представлено польські та турецькі. Гадаю, з’явиться і ряд нових компаній, які  захочуть інвестувати в Україну.

Як це вплине на ціну на ринку? Якщо продовольчі товари за кордоном дешевші, то такими вони і у нас залишаться, чи піднімуться до українських цін; або ж якщо вони дорожчатимуть, то чи піднімуть ціни наші виробники?

— Ціни на меблі  встановлюються ринком і залежать, передусім, від умов ведення бізнесу в країні та рівня корупції. На нашу думку, оскільки не очікується напливу європейських меблів на ринок України, то і ціни не зміняться.

Чи витіснятимуть європейські товари продукцію українського виробництва?

 — Європейські товари вже зайняли відповідну долю ринку України, і розширення їхніх обсягів імпорту можна очікувати тільки за умови економічного зростання. Для різкого збільшення європейських товарів на ринку України відсутні причини.

На вашу думку, чи відбудеться швидка переорієнтація українського споживача на продовольство європейського походження? Чому? І як це позначиться на українському виробникові?

 — У перспективі, тобто в процесі поглиблення інтеграції України в ЄС, інвестиції в українську меблеву та деревообробну галузь збільшуватимуться. При цьому загострюватимуться конкурентні процеси між вітчизняними та іноземними виробниками. І до цього необхідно готуватися. А переможе той, хто буде більш успішним як в технологічному, так і в управлінському сенсі.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати