Перейти до основного вмісту

Дніпропетровське метро: світло в кінці тунелю

Кредит ЄБРР на добудовування лінії повинен зробити метро рентабельним
01 серпня, 00:00
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

У Дніпропетровську підписано договір із Європейським банком реконструкції і розвитку про надання кредиту для добудови єдиної лінії найкоротшого у світі місцевого метрополітену. Завдяки отриманому кредиту будівництво зможуть завершити всього за чотири роки: буде прокладено чотири кілометри підземних тунелів і побудовано три станції уздовж головного проспекту Дніпропетровська — від Центрального залізничного вокзалу до Історичного музею. Договір, за яким ЄБРР виділить 152 млн євро, скріпили підписами міністр фінансів України Юрій Колобов і голова облдержадміністрації Олександр Вілкул. Метрополітен у Дніпропетровську почали споруджувати ще три десятиліття тому — за брежнєвських часів, проте у грудні 1995 року, після здачі в експлуатацію першої черги, активні роботи, по суті, припинились. Спроби реанімувати будівництво здійснювались неодноразово, але без особливого успіху — через гострий брак фінансування. Нинішнього року, наприклад, метробудівцям вдалося пройти під землею всього 50 метрів, а зарплату їм затримували майже за півріччя. Нині в Дніпропетровську діє семикілометрова лінія з шести станцій, яка сполучає вокзальну площу із західною околицею міста. Через малу кількість пасажирів метрополітен зазнає великих збитків. Добудова лінії метро під центром міста, за розрахунками фахівців, повинна збільшити пасажиропотік із 10 до 100 мільйонів осіб на рік і зробити метро рентабельним. Зважаючи на високу комерційну привабливість проекту, ЄБРР надав кредит на виключно вигідних умовах — менш ніж під 2% річних на 15 років. При цьому перша виплата за тілом кредиту відбудеться — через п’ять років, а ввести нові станції в експлуатацію повинні через чотири роки. Повертатиме кредит уряд України, а Дніпропетровськ візьме на себе виплату відсотків. «Ми вважаємо цей кредит короткостроковим і думаємо, що його повернення не буде великим тягарем для бюджету. Сподіваємося, що метро залишиться абсолютно доступним і дуже ефективним транспортом для жителів міста Дніпропетровська», — сказав директор відділу муніципальної і транспортної інфраструктури ЄБРР Жан-Патрік Марке.

Усі роботи з будівництва метро мають бути максимально прозорими. Вже за два тижні буде оголошено міжнародний тендер, який визначить підрядника для завершення будівництва. «У міжнародному тендері зможуть брати участь будь-які компанії — як українські, так і іноземні. Тендер закінчиться восени цього року, і з початку наступного року на будівництво зайде потужний підрядник, який розгорне роботу», — пояснив голова Дніпропетровської облдержадміністрації Олександр Вілкул. Для того, щоб забезпечити повну «прозорість», буде створено спеціальний сайт, що відображатиме будівництво метрополітену. На сайті можна буде ознайомитися з умовами тендера, його результатами, а також отримати інформацію про етапи будівництва. Крім того, повинна вестись пряма трансляція будівництва через веб-камери, встановлені на будівельних майданчиках. Сайт функціонуватиме українською й англійською мовами. Компанія, яка виграє тендер, візьме на себе зобов’язання, що виконає весь обсяг робіт згідно з кошторисом або компенсує різницю за свій рахунок. Контроль за проведенням тендера і виконанням умов здійснюватимуть експерти ЄБРР. Проте кошти, отримані від цього банку, повністю не вирішують проблеми Дніпропетровського метрополітену. Відомо, що загальна вартість проекту сягає 367 мільйонів євро. Тому ще 152 мільйони може дати в кредит Європейський інвестиційний банк, який уже висловив згоду на виділення коштів. Крім того, 60 мільйонів євро повинні надати з Державного бюджету України. За ці кошти влада Дніпропетровська розраховує з’єднати підземну лінію метро з Південним вокзалом. Звідси потяги розвозитимуть пасажирів наземними залізничними коліями в різні кінці міста на обох берегах Дніпра. Наразі ці можливості прораховуються фахівцями Придніпровської залізниці. Добудова лінії метрополітену під центром міста дасть можливість приступити до реконструкції головного проспекту Дніпропетровська.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати