Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Головне не товар, а репутація!

Соціальна відповідальність стає одним із ключових чинників успішності бізнесу
14 липня, 00:00

Продуктивність компанії може збільшитися на 4% завдяки впровадженню нового стратегічного вектора розвитку — концепції соціальної відповідальності бізнесу. Результати дослідження, проведеного Центром «Розвитку корпоративної соціальної відповідальності» свідчать: продуктивність компанії може збільшитися на 2% завдяки згуртованості співробітників довкола соціально значимих цілей, і ще на 2% — завдяки поліпшенню корпоративної культури.

Нагадаємо, згідно з міжнародними нормами ISO 26000, соціальна відповідальність — це відповідальність організації за її етичний вплив на суспільство та довкілля.

«Ставлячи на перше місце людей, ви ніколи не зробите помилки навіть у питаннях отримання грошей». Ця теза підтверджує досвід однієї із провідних компаній США — «Дженерал Моторс». Провівши опитування серед своїх покупців, керівництво компанії було шоковане результатом: на першому місці в переліку чинників, що впливають на придбання, була телефоністка. На другому — керівник відділу клієнтського сервісу, а на третьому — бухгалтерія. Про сам продукт не було сказано жодного слова.

Результати міжнародного досвіду, включені в дослідження, визначили, що ключову роль у становленні та розвитку корпоративної соціальної відповідальності грає робота Департаменту управління персоналом (HR). Прямим обов’язком цього підрозділу є створення і безпосереднє донесення корпоративних цінностей, погоджених із стратегією просування, до кожного співробітника організації. «Концепція соціальної відповідальності (КСВ), вписана в ДНК окремих українських компаній, де менеджер із КСВ — в структурі HR-департаменту, дає передбачений успіх, — розповідає менеджер і партнер проекту Катерина Засуха. — Динаміка збільшення прибутку стабільно набирає обертів, помітно покращується лояльність співробітників, скорочуються витрати на тренінги, навчання та звільнення. А рентабельність бізнесу зростає вже на початковому етапі розвитку концепції».

Але дослідження якості роботи HR-департаментів компаній, що працюють в Україні, проведене Центром, виявило, що попри одноголосну підтримку твердження, що HR-директор має знати про КСВ компанії, у 72% підприємств в Україні HR-професіонали не входять до КСВ-правління, і таким чином не беруть безпосередню участь у формуванні політики щодо КСВ. Лише в 23% компаній HR-департаменти беруть безпосередню участь у розробці корпоративних цінностей та цілей. Тобто керівники українських компаній ще не до кінця усвідомили значущість соціальної відповідальності і не приділяють цьому аспекту належної уваги, констатують у Центрі. Та все ж позитивна тенденція простежується. Якщо деякий час тому основними носіями корпоративних цінностей та іміджу компанії були менеджери вищої ланки, то зараз відбувається інтеграція щодо більшого залучення до корпоративного «громадянства» всіх співробітників компанії.

Проте, як вважають експерти проекту, необхідність введення самостійного Департаменту концепції соціальної відповідальності до структури керівництва компаній і розвитку партнерства між ним і HR є вимогою часу.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати