ХРОНІКА ПОДІЙ
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/19990526/493-5-2.jpg)
Продаються 81,11% акцій автозаводу
Фонд держмайна України оголосив комерцiйний конкурс із продажу за гроші 81,11% акцiй Луцького автомобiльного заводу, повідомляє Інфобанк. Початкова цiна пакета становить 15 млн. 423 тис. 229 грн. 50 коп. Переможець конкурсу буде зобов'язаний погасити прострочену кредиторську заборгованiсть заводу на загальну суму 13 млн. 200 тис. грн. та поповнити його обiговi кошти на суму, еквiвалентну $1,8 млн. протягом 60 днiв із дати придбання пакета, а також внести прямi iнвестицiї на розвиток та модернiзацiю виробництва у розмiрi, еквiвалентному $28,5 млн. протягом 5 рокiв із дати придбання пакета, причому $3,5 млн. із цих коштiв має бути внесено протягом першого року пiсля придбання пакета, а $17 млн. — протягом другого року з дати придбання пакета. Окрiм цього, переможець також буде зобов'язаний зберiгати основний профiль дiяльностi заводу протягом 5 рокiв із дати придбання пакета та внести протягом року з дати придбання 400 тис. грн. на передачу об'єктiв соцiальної сфери заводу на баланс органiв мiсцевої влади.
Інвентаризація для населених пунктів
Уряд доручив Держкомзему до 31 грудня ц. р. завершити інвентаризацію та грошову оцінку земель населених пунктів, повідомляє УНІАН. До кінця 2000 р. такий облік має бути проведено із землями несільськогосподарського призначення. Держкомзем разом із Державною податковою адміністрацією до 1 вересня ц. р. мають внести пропозиції щодо створення автоматизованої системи обліку платників податку та орендної плати за землю.
На початок 1999 р. проінвентаризовано 78% загальної площі земель України (75% — сільських населених пунктів на 34% — міст і селищ). Через незадовільне фінансування на 1 квітня ц. р. проведено грошову оцінку лише 14% земель (10% — міст обласного значення, 17% — селищ та 14% — сільських населених пунктів). Відповідно до законодавства 60% земельного податку одержують місцеві бюджети, 10 — обласні і 30 — держбюджет. В останні два роки, згідно із рішеннями Верховної Ради, земельний податок повністю надходить до місцевих бюджетів.
Найбільше зниження — в «Західенерго»
За січень—квітень 1999 р. «Західенерго» знизило виробництво електроенергії на 35% порівняно з січнем—квітнем 1998 р. — до 250 млн. кВт-годин, повідомив Держкомстат. Це зниження — найбільше серед енергогенеруючих компаній. «Суттєве зниження виробництва електроенергії компанією пов'язано із збільшенням вироблення електроенергії атомними електростанцiями та гідроелектростанціями, а також частішими вимогами вугiльникiв про грошову оплату енергокомпаніями використовуваного вугілля», — сказав «Українським новинам» один з керівників «Західенерго».
Електростанції «Західенерго» (Бурштинська, Ладижинска та Добротвірська ТЕС) працюють переважно на вугіллі і використовують не більше 1% газу в паливній структурі вироблення електроенергії; паливна складова у структурі собівартості електроенергії становить 80%. В Україні електроенергія, що виробляється на вугіллі, має найвищу собівартість. «Західенерго» також несе найвищі транспортнi витрати при транспортуванні вугілля з Донбаського басейну.
Борги становлять 2,9 млрд. грн.
Державний бюджет України на 1999 рік був і навіть сьогодні залишається реальним. Так оцінила ситуацію колегія Рахункової палати, проаналізувавши стан виконання держбюджету за січень — березень. У першому кварталі 1999 р. не надійшло до держбюджету 492 млн. грн., а сума недоїмки нарахованих, але не сплачених платежів зросла більше ніж на 3 млрд. грн. Колегія зазначила, що недобір платежів стався внаслідок негативного впливу рішень Кабміну щодо надання податкових пільг. Лише протягом першого кварталу уряд прийняв близько 40 таких рішень.
На колегії зазначалося, що порівняно з відповідним періодом минулого року погіршилося виконання бюджету за видатками. Відносне зменшення видатків відбулося здебільшого на соціальний захист населення, освіту, охорону здоров'я. Внаслідок недофінансування проти планових призначень видатків на соціальні виплати загальна заборгованість із них за перший квартал зросла порівняно з початком поточного року на 11,6% і становила 2,9 млрд. грн.
Акціонерна судноплавна компанія «Укррічфлот» розпочала підготовку другої кредитної угоди з Європейським банком реконструкції та розвитку на будівництво серії суден «ріка — море». Про це заявив агентству УНІАН президент компанії Микола Славов. За його словами, угода передбачає будівництво серії з п'яти суден у Румунії. М. Славов зазначив, що українські суднобудівники не змогли надати гарантій на виконання замовлення «Укррічфлоту» на належному рівні й у задані терміни. За словами М.Славова, 1999 року «Укррічфлот» уклав із ЄБРР першу кредитну угоду на будівництво першої серії суден для власних потреб. За умовами тендеру, проведеного банком, виконавцем робіт було визначено суднобудівний завод «Навол» (Румунія). За його словами, 1999 року прибутки «Укррічфлоту» мають зрости на 40% порівняно з 1998 р., перевезення вантажів на внутрішніх водних шляхах збільшиться цього року на 50%, вважає М. Славов. Це дасть змогу частково компенсувати втрати компанії від припинення судноплавства на Дунаї внаслідок бойових дій. Крім того, підкреслив він, частину дунайського флоту компанія переорієнтувала на середземноморські лінії.
Випуск газети №:
№93, (1999)Рубрика
Економіка