Комп’ютерна експансія
Спеціалізовані магазини відкриватимуть навіть у районних містахЗ кожним роком попит на комп’ютери і супроводжуючу техніку росте. А він, як відомо, породжує пропозицію. У зв’язку з цим усе більше компаній спрямовують свою політику на розширення мережі магазинів, причому не лише в обласних і районних центрах, а й в міста невеликих, проте перспективних. Так, компанія DiaWest, що працює у містах з населенням від 50 тисяч чоловік, на цей рік запланувала відкриття близько 40 нових магазинів і модернізацію вже існуючих. Більш того, в цьому році компанія планує відкрити магазини і в деяких невеликих містах.
«Ми розвиваємо мережу... Ми хочемо, щоб комп’ютерна техніка була доступна в будь-якій точці України», — наголошує голова правління компанії DiaWest Анатолій Балюк. Такі плани компанії він називає «великою експансією», додаючи: «Експансія у хорошому значенні слова». Основою для такої маркетингової політики стали показники реалізації комп’ютерів за минулий рік. «В 2007 році наша компанія розвивалася швидше, ніж український ІТ-ринок: ріст наших продажів склав 45%, в той час як у 2006 році — 22%», — інформує журналістів директор роздрібної мережі компанії DiaWest Юрій Приходько. Він наголошує, що не в останню чергу на продаж впливає багатий асортимент, оновлений в минулому році на 85%.
Торік українці все ще надавали перевагу стаціонарним комп’ютерам середньої цінової категорії. Попри це попит на ноутбуки помітно зріс. Найбільше купували комп’ютери в ціновому діапазоні від 2,5 до 3 тисяч гривень. Хоча, за словами Приходька, минулий рік відзначився зростанням попиту на техніку преміум-класу. «В минулому році більше продано дорогих компютерів, ніж за попередній», — додає Балюк.
Пояснють це представники компанії легко — комп’ютер став доступнішим для людей з середнім рівнем достатку завдяки банківським кредитам. Якщо кілька років тому банки не хотіли давати такий кредит, то сьогодні вони настільки активно працюють в даному напрямку, що це навіть призвело до надлишкового попиту і відтак незначного подорожчання техніки. «Банки перестали боятися давати кредити на ноутбуки», — пояснює Балюк сьогоднішній стан речей. Торік середня вартість комп’ютерів зросла приблизно на 200 гривень, повідомляє він, розповідаючи про активну кредитну політику банків. Однак на ноутбуки це не поширилося: «Середня їх вартість — 5104 гривні, — говорить Балюк, — в минулому році вона була нижче 5 тисяч». Стаціонарні персональні комп’ютери, як і раніше, коштують дешевше ноутбуків і попит на них вищий. «ПК дешевший ноутбука, але потужність в нього більша», — пояснює Балюк і розповідає, що сьогодні в Україні мода на ноутбуки, і багато людей надають перевагу саме їм, хоча значно раціональніше купувати стаціонарний прилад, якщо тільки ноутбук справді не потрібен для роботи.
Що стосується операційних систем, то минулого року українці купили значно більше комп’ютерів з операційними системами, ніж без них. Представники компанії впевнені, що цьому посприяла «велика роз’яснювальна робота в Україні». Проте все одно комп’ютерів без операційних систем було куплено більше — 62% усіх проданих пристроїв.