Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ
Заводи зупинилися...
Три феросплавні заводи України — Нікопольський (НЗФ), Запорізький (ЗЗФ) і Стаханівський (СЗФ) — з 1 листопада 2008 року повністю зупинили виробництво через проблеми з реалізацією продукції, що пов’язано зі значним зниженням обсягів виплавки сталі останніми місяцями. Факт зупинки підприємств підтвердив виконавчий директор Української асоціації виробників феросплавів та іншої електрометалургічної продукції «УкрФА» Сергій Кудрявцев. При цьому він додав, що з 1 листопада також зупинено Марганецький і Орджонікідзевський гірничо-збагачувальні комбінати (МГЗК і ОГЗК), ВАТ «Екологічні ініціативи» та Побузький феронікелевий комбінат.
Збиткова осінь
Маріупольський металургійний комбінат (ММК) ім. Ілліча (Донецька обл.) у вересні працював зі збитком у 130 мільйонів гривень, при цьому в жовтні очікується збиток близько 250 мільйонів гривень, повідомляє ММК ім. Ілліча з посиланням на генерального директора підприємства Володимира Бойка. За його словами, складна ситуація в усьому гірничо-металургійному комплексі України... «Тобто всі підприємства чорної металургії сьогодні знаходяться в одній чорній дірі. А якщо так упали обсяги виробництва, то уявіть собі, наскільки ми менше спожили концентрату, коксу, вугілля. Тож практично весь гірничо-металургійний комплекс країни паралізований», — сказав Бойко. На його думку, неможливо вирахувати економічні показники підприємства на листопад, «причому не стільки через ціни на сировину, а через те, що немає замовлень». «Днями я дзвонив трейдеру в США, куди ми постачали по 20 тисяч тонн слябів кожні два місяці, а там мені говорять, що вони зупинилися, в них на складі лежить 70 тисяч тонн слябів і немає замовлень», — зазначив голова підприємства. Для зниження впливу кризи на меткомбінат на підприємстві реалізовується власна антикризова програма. Зокрема, на ММК ім. Ілліча в жовтні було скорочено фонд оплати праці на 20%, відповідно скоротяться й відрахування до бюджету.
Закриття представництва ЗАЗ у Південній Кореї
Один із найбільших українських автовиробників — Запорізький автомобілебудівний завод (ЗАТ «ЗАЗ») вирішив закрити представництво у Південній Кореї у зв’язку з закінченням виконання функцій, повідомляється в офіційній публікації ЗАТ у системі розкриття ДКЦБФР. Згідно з повідомленням, таке рішення прийняла спостережна рада ЗАТ 29 жовтня. Разом із тим, рішення СР підлягає затвердженню зборами акціонерів ЗАЗа. Як повідомлялося, 28 січня поточного року акціонери ЗАТ «ЗАЗ» ухвалили рішення про створення представництва у Південній Кореї у зв’язку з виробничою необхідністю з урахуванням на ту мить активного зростання виробництва автомобілів, а також обсягів експорту. У зв’язку з цим назріла необхідність ведення переговорів із корейськими постачальниками комплектуючих до автомобілів Lanos, укладення необхідних контрактів безпосередньо на місці.
Юридична точка в бізнес-суперечці
30 жовтня Вищий господарський суд відмовив у задоволенні касаційної скарги Державному авіабудівному концерну «Авіація України» за ухвалою госпсуду м. Києва, що раніше була залишена в силі Київським апеляційний господарським судом, стосовно арешту рахунків держконцерну за позовом АНТК «Антонов». Про це повідомляють у прес-службі Юридичної фірми «Ільяшов і Партнери», що обслуговує АНТК ім. О.К. Антонова. Як уже повідомлялося, Державне підприємство «Авіаційний науково-технічний комплекс ім. О.К. Антонова» подало позов до ДАК «Авіація України» з метою розірвання договору та повернення передплачених грошових коштів у розмірі 520 тисяч гривень. Суд прийняв ухвалу про задоволення позову, внаслідок чого на грошові кошти відповідача було накладено арешт. ДАК «Авіація України» оскаржив ухвалу Господарського суду м. Києва у Київському апеляційному державному суді, а потім — у Вищому господарському суді. Проте вказані інстанції залишили початкове рішення без змін. «Такий результат для нас був прогнозованим. Коли йдеться про захист позивача від неякісного виконання відповідачем своїх обов’язків за договорами, українські суди різних інстанцій одноголосні у своїх рішеннях», — коментують ситуацію в ЮФ «Ільяшов і Партнери». Таким чином, поставлено крапку в суперечці відносно законності арешту рахунків ДАК «Авіація України» — рахунки будуть арештовані до списання коштів на користь АНТК ім О.К. Антонова, повідомляє Олексій САВИЦЬКИЙ, «День».
Після ремонту
Лисичанський нафтопереробний завод (НПЗ) (ЗАТ «ЛИНИК», Луганська обл.), підконтрольний міжнародному вертикально-інтегрованому холдингу ТНК-ВР, почав пускові роботи після планового капітального ремонту, що тривав півтора місяці. «На режим НПЗ планує вийти орієнтовно 8 листопада», — повідомили у ТОВ «ТНК-ВР Коммерс», що виконує функцію центру корпоративного управління ТНК-ВР в Україні. В компанії зазначили, що під час ремонту була проведена заміна й діагностування обладнання та реконструйовані технологічні трубопроводи. Лисичанський НПЗ до 2004 року зупинявся на ремонт двічі на рік, але після реалізації ТНК-ВР програми розвитку підприємства 2004 року завод перейшов на річний робочий цикл, а з 2006 року — на дворічний міжремонтний пробіг.
Випуск газети №:
№199, (2008)Рубрика
Економіка