Перейти до основного вмісту

«Кримський урок» для автомобілістів Донбасу

Рітейлери вже починають підраховувати можливі збитки на сході, і заявили про скорочення запасів на складах
22 травня, 12:22
ФОТО З АРХІВУ "Дня"

Сьогодні в анексованому Криму практично неможливо придбати автомобіль. Адже більшість автосалонів просто не працює, а залишки складських запасів розпродають лише деякі дилери. «У національній таблиці автопродажу з усіх 25 регіонів України півострів впритул наблизився до останнього місця і знаходиться на межі випадання з цього списку», — повідомляє український сайт з продажу нових і б/у автомобілів RST.ua. Примітно, що ще на початку року регіон займав сьоме місце, забезпечуючи 5% на загальноукраїнському ринку нових легковиків.

«Наразі на півострові поставити на первинний облік або переоформити автомобіль неможливо. На ту критично малу кількість проданих нових машин поки ставлять червоні тимчасові номери. Що буде далі — ніхто точно не знає. Статус офіційного дилера від російських імпортерів автосалони в Криму отримати не можуть. Самі ж автовиробники не хочуть працювати на невизнаній території. А з материкової частини України машини завозити перестали», — розповіли в RST.ua. Одночасно із автомобілями на півострів припинили і постачання запчастин. Нагадаємо, що з кінця квітня українські виробники перестали постачати автомобілі на окуповану територію. А через масове закриття українських банків на півострові повністю припинили видачу кредитів на машини.

На авторинках Донбасу ситуація ще не настільки критична. Продаж нових легковиків у Донецькій і Луганській областях триває, незважаючи на загальне падіння ринку минулого місяця на рекордні 70% (порівняно із квітнем 2013 року). У загальному ж списку продажів, серед 25 регіонів України, Донецька і Луганська області на другому і шостому місцях відповідно. «Згідно зі статистикою продажу нових легкових автомобілів і первинної реєстрації МС, у квітні 2014 року донеччани купили майже 1 200 машин, а луганчани — 440 машин. Це і дозволило обом регіонам зберегти за собою традиційні місця в рейтингу», — повідомляє RST.ua.

Та це ненадовго — зазначають експерти. «Навчені» кримським досвідом рітейлери вже починають підраховувати можливі збитки на сході і заявили про скорочення запасів на складах своїх дилерів та посилення охорони через нестабільну обстановку на сході країни, зазначають в RST.ua. «Наразі на сході введено додаткові заходи безпеки, налагоджено взаємодію між салонами. Продавці намагаються уникнути повторення випадків, які відбулися наприкінці квітня. Тоді із салонів просто вилучили автомобілі. В принципі, торгівля наразі продовжується, але в умовах посиленої безпеки», — розповідає гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. За його словами, тих запасів, які є в донецькому та луганському регіонах, вистачить, адже у травні падіння продажів автомобілів триває.

Тепер усю продукцію, яку не можуть продати в Україні, імпортери відправляють на інші ринки. «Ці автомобілі відправляють на певну корекцію і потім постачають в інші країни. Зокрема, ті автомобілі, які не продали в Україні, в тому числі в Криму та на сході, постачають в Білорусь, Казахстан та інші країни, які мають такі ж умови — погані дороги, посилена підвіска і тому подібне», — пояснює Олег Назаренко.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати