Купувати або почекати?
За оцінками експертів, нинішні ціни на нові автомобілі в Україні протримаються максимум до початку осені, після чого слід чекати чергового стрибка цін...
Не встигла Україна стати повноправним членом Світової організації торгівлі, як багато хто з автодилерів оголосили про зниження цін на свою продукцію. При чому ціни почали знижуватися на абсолютну більшість моделей, незалежно від обсягу двигуна та призначення автомобіля. Адже в пам’яті ще свіжі твердження аналітиків автомобільного ринку про те, що ціни на автомобілі миттєво не подешевшають. Так і зниження цін, у принципі, ставилося під великий сумнів. Чого ж нам чекати в найближчому майбутньому?
Як повідомили «Дню» в українській автомобільній Корпорації, аналіз обсягу продажу на автомобільному ринку за останні кілька місяців показує наступні цифри — якщо квітень, як і раніше, мав високі показники продажу, то в травні є очевидним спад (18,5% у порівнянні з квітнем). Основними причинами такого розвитку ринку можна назвати посилення політики банків відносно видачі кредитів і очікування споживачем зниження цін, пов’язаного зі вступом до СОТ. Передбачаючи майбутнє зниження обсягу продажів, багато дилерів вирішили дати споживачам те, чого вони чекали — зниження цін (у зв’язку зі вступом до СОТ). Саме такого роду пропозиції вже в травні прикрасили автосалони багатьох брендів...
Згідно з інформацією, отриманою від корпорації УкрАВТО, все, що продавалося в травні, було завезене за старими митними тарифами. Тобто ринок знаходився в очікуванні: що ж станеться після вступу до СОТ? І єдиним правильним кроком для багатьох було дати потенційному покупцю те, чого він хоче, а саме — зниження цін завдяки вступу до СОТ. Насправді ж імпортери та дилери просто відмовилися від частини свого прибутку, щоб хоч якось, в умовах послаблення попиту, підтягнути свої показники до запланованого рівня.
За оцінками експертів, нинішні ціни на нові автомобілі в Україні протримаються максимум до початку осені, після чого потрібно очікувати чергового стрибка цін. Пов’язано це, передусім, із наступними чинниками: постійне підвищення цін на енергоносії; подорожчання сталі (+80%); рівень інфляції (як в Україні, так і в світі).
Так, уже сьогодні багато виробників переглянули свої трансфертні ціни на автомобілі, у зв’язку з подорожчанням матеріалів і енергоресурсів. При цьому це ще не фінальні цифри, оскільки зростання сталі та енергоресурсів триває. Також, варто зазначити, що зростання нафти та великий попит на перевезення «перегріли» ціни на логістику. І можна з упевненістю сказати, що поки ціни на ринку не були підняті — це пов’язано з тим, що імпортери мають певний запас автомобілів за старими цінами, але вже за два місяці покупці відчують на собі зростання роздрібних цін, що пов’язано, передусім, зі збільшенням трансфертних цін і витрат на логістику.
Також, на жаль, лібералізації кредитної політики банків найближчим часом чекати не доводиться, а за деякими прогнозами, навіть навпаки — ставки на авто- кредити восени можуть знову піднятися...
Хоч опитані «Днем» імпортери не поспішають робити більш-менш конкретні прогнози стосовно осені цього року. На їхню думку, перспективи подальшої цінової політики будуть очевидними хіба що з 2009 року. Так і сьогодні для них актуальнiшим є інше питання: як заманити до свого автосалону покупця, який хоче придбати автомобіль, але далі чекає зниження цін. Адже обіцянки знизити їх були, а автомобілі подешевшали зовсім трохи. Тепер покупці чекають подальшого зниження цін... Але, можливо, хтось зважиться все ж таки придбати собі нового «залізного коня» і зараз, почувши песимістичні прогнози щодо підвищення цін на них у найближчому майбутньому. Хоч, знову ж таки, більшість імпортерів сьогодні офіційно заявляють про зниження цін, не прогнозуючи їхнього подальшого підвищення. Отже запитання: купувати зараз чи все ж таки ще почекати з придбанням довгоочікуваного авта, як і раніше, залишається актуальним. Адже навіть фахівці не дають однозначної відповіді.
КОМЕНТАРІ
Дмитро БАРАНОВСЬКИЙ, директор «Атлант-М Китайські автомобілі», ексклюзивного партнера Great Wall в Україні:
«При вступі України до СОТ і зниженні мита з 25% до 10% багато імпортерів змогли знизити ціни. Наша компанія 1 квітня 2008 року запропонувала споживачеві нову ціну, тим самим випередивши процес.
Але говорити про подальшу зміну ціни наразі складно. Зараз в Україні спостерігається проблема з видачею кредитів, що призвело до певного зниження продажу в сегменті бюджетних автомобілів — це автомобілі вартістю до 15 000 євро. Дані автомобілі становлять 70% від загального обсягу продажу. Якщо ситуація не зміниться, то багато імпортерів можуть понести додаткові витрати, а це не призведе до зниження ціни на товар, який продається. Також надійшла інформація про підвищення ціни на сталь на світовому ринку, що збільшить витрати на виробництво автомобілів. Багато автовиробників поки що не можуть однозначно прокоментувати ситуацію, що склалася. З одного боку, підвищувати ціни було б не логічно після зниження, а, з іншого боку, нести збитки також жоден із виробників не збирається. Тому про підвищення ціни говорити рано.
Чи повернуть колишні умови для оформлення автокредиту, чи буде остаточно ухвалений закон про зниження мита, який результат отримає імпортер на кінець року, і чи буде реакція автовиробників на підвищення ціни сировини — покаже наступне півріччя, або вже 2009 рік.
Тобто вступ до СОТ — не єдиний чинник, який впливає на продаж імпортера. Основна проблема — це нестабільність і неясність у ситуації, що склалася на даний момент на ринку України...»
Ігор СОКОЛОВ, PR-менеджер Nissan Motor Ukraine:
«Ми уважно стежимо за тенденціями на українському ринку. Адже один з основних принципів ціноутворення на продукцію — це конкурентноздатна пропозиція. І ми не вдаватимемося до якихось дій, направлених на варіацію цінової пропозиції, поки не стабілізується питання зі зниження митних зборів. Проте ми вже скасували планове підвищення ціни з 1 червня і залишили ціни на колишньому рівні».
Станіслав ЩЕРБИНА, президент «Дженерал Моторс Україна» та Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД):
«Ціни після вступу України до СОТ знизили практично всі. І не варто чекати підняття цін на кінець цього року. Так само не варто сприймати падіння цін, як піар-хід. Це абсолютно нормальне явище. Є сезонні знижки. Ну і, природно, це зроблено, щоб показати, що при зниженні вартості податків вартість автомобіля в середньому здешевлюється до 10—15%. Також зниження цін здійснено, щоб засвідчити позитив від вступу до СОТ. У компанії «Дженерал Моторс Україна» поки що ціни ніхто не підійматиме, в нас вони знизилися на 12—14%. А ціни на автомобілі на 2009 рік наразі не відомі...
Якщо купувати зараз, то краще в доларах. Поки що залишається 10% ввізне мито, оскільки щоб повернути назад 25%, потрібно подолати вето Президента, а цього ніхто зробити не зможе. І навіть якщо це станеться, жоден із дилерів не підніме ціни! Щодо закінчення ж року і чого чекати в новому році — цього ніхто не може сказати. Адже і на сьогоднішній день загадувати, що буде за два тижні, так само складно, як і на місяць уперед».
Юрій ДЯЧЕНКО, спеціаліст з відділу розвитку продукції ЗАТ «Рено Україна», офіційного імпортера Renault в Україні:
— У зв’язку із вступом України до СОТ компанія орієнтується на курс євро. Тож восени та взимку цього року нашим клієнтам не треба очікувати на підвищення цін, можливе пониження, але це під питанням. На складі товар є.
Щодо цінової політики більшості автоімпортерів на ринку України, то в основному знижують ціни ті, в яких авто на складі «залежалися» і це не пов’язано зі вступом до СОТ. Просто вирішили розпродати машини, які застоялися, або що не дуже продавалися минулого року.