Перейти до основного вмісту

Нормальна орієнтація

Автобуси продаватимуться в Україні
07 лютого, 00:00

На цей рік Львівський автомобільний завод ставить перед собою завдання наростити виробництво до 850 автобусів. Його конструкторське бюро працює над проектом низькопідлогового міського автобуса. Цей напрямок стане для ЛАЗа пріоритетним. До кінця 2004 року завод розраховує вийти на серійне виробництво «НеоЛАЗа». Пілотну модель цього півтораповерхового туристичного автобуса підвищеної комфортності було випущено минулого року. Новинка дістала високу оцінку фахівців: на Міжнародному московському автосалоні її було відзначено дипломами «Кращий міжнародний (туристичний) автобус» і «Кращий в автомобільному дизайні».

Минулий рік був для ЛАЗа з багатьох поглядів знаковим. Нова команда, яка прийшла сюди порівняно нещодавно, на чільне місце поставила сучасний менеджмент та істотне оновлення модельного ряду. У результаті, як повідомив голова правління ВАТ «ЛАЗ» Юрій Сорокін, 2003 року випущено 436 автобусів, що на 42% більше, аніж попереднього року. Велика їх частина — 381 автобус — належить до нового модельного ряду. За цей же період продано 419 автобусів (2002 року — 269). За словами Ю. Сорокіна, продукція заводу практично стовідсотково виготовляється під конкретного замовника і проблем з її реалізацією не виникає. Такі стосунки, вважає Ю. Сорокін, є наслідком підвищення якості львівських автобусів, які за результатами 2003 року ввійшли до числа 100 кращих товарів України. Підприємство впровадило і застосовує систему менеджменту якості в галузі виробництва автобусів і запасних частин до них згідно з вимогами ISO 9001:2000. Автобуси ЛАЗ постачаються до Грузії, Молдови, Азербайджану, Таджикистану, Югославії та інших країн.

За словами президента ЗАТ «Торговельний дім «ЛАЗ-Україна» Романа Ніколаєва, ємність українського автобусного ринку 2003 року становила $120 млн., що вдвічі вище, аніж роком раніше. І потреба в нових автобусах постійно зростає.

Відзначаючи помітний прогрес на ЛАЗі в останні півтора-два роки, перший заступник міністра транспорту України Іван Салій у той же час висловив побажання львів’янам більше орієнтуватися на внутрішній ринок (минулого року в Україні продано лише 183 лазівські автобуси — 44% від усього продажу ЛАЗа). При цьому він нагадав, що торішній тендер на поставку автобусів для Києва виграли мінчани, оскільки вітчизняний товаровиробник «спізнився» з випуском низькопідлогових автобусів. «Процес становлення заводу закінчився, тепер потрібно знайти такий механізм, щоб в Україні купували автобуси вітчизняного виробника», — зазначив І. Салій.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати