Перейти до основного вмісту

Працівники авіагалузі вдруге пікетували Кабмін

Новий міністр інфраструктури вже зустрівся з протестувальниками і пообіцяв в найкоротший термін розібратися з їхньою проблемою
05 грудня, 10:48
ФОТО ЕДУАРДА КРИЖАНІВСЬКОГО

2 грудня активісти і працівники авіапідприємств пікетували Кабмін. Понад двісті протестувальників знову вимагали від влади звернути увагу на роботу Державної авіаційної служби та Міністерства інфраструктури України. Це вже другий мітинг з участю Асоціації авіапідприємств України за останні два тижні.

Пікетувальники вимагали відставки чинного голови Державіаслужби Дениса Антонюка та звільнення з посади Генерального директора ДМА «Бориспіль» Євгена Дихне. Саме вони, переконані протестувальники, створюють монопольні умови на авіаринку для однієї компанії — Міжнародних авіаліній України.

Серед інших вимог — прискорення підписання Угоди про спільний авіаційний простір між Україною та ЄС і скасування наказу Державіаслужби № 686 «Про правила призначення та анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній».

«Таким наказом Державіаслужба намагається проводити державну політику в галузі перевезення пасажирів. Таким чином контролюючий орган починає займатися політикою. Ми не згодні з таким змішенням повноважень», — говорить працівник компанії «Атласджет Україна» Ярослав Красножон.

Окрім цього, пояснює він, згідно з новим наказом № 686, переваги на ринку отримує та компанія, яка є, в буквальному розумінні, більшою. «Будь-яка нова компанія не в змозі вийти на ринок. Згідно з цим наказом, підводять кількість балів, за якими надається право на авіаперевезення. Але нова компанія не має досвіду роботи. І в конкуренції з МАУ, для прикладу,  яка має вже дуже великий досвід роботи на ринку, нова компанія отримує нуль балів. Також ця нова компанія має два літаки, а не 30, як у МАУ», — говорить він. Отже, нова компанія не набирає необхідної кількості балів для отримання ліцензії. «Абсолютні показники, які містяться в наказі, не відображають ефективності компанії. Можна мати 30 літаків, а використовували лише 10», — додає Ярослав Красножон.

Авіапідприємці підрахували, що в разі реалізації положень наказу та нинішніх дій Державіаслужби, понад чотири тисячі працівників авіакомпаній можуть залишитися без роботи.

Насамкінець члени правління Асоціації авіапідприємств зустрілися з головою Державіаслужби Денисом Антонюком. Примітно, що відеооператорів до зустрічі не допустили. Лише незабаром, після прибуття нового міністра інфраструктури Андрія Пивоварського, оператори потрапили до переговорної зали.

Новий міністр вислухав вимоги представників асоціації та пообіцяв у найкоротший  термін  розібратися з проблемою.

До слова, «День» звертався до Антимонопольного комітету України і запитував, чи справді наказ Державіаслужби спричинить формування монополіста на ринку авіаперевезень. Там такої загрози не бачать. «Положення Порядку не містять умов та зобов’язань, які надають преференцію одним авіакомпаніям, зокрема ПрАТ «МАУ», над іншими, тобто всім учасникам ринку створюють однакові умови для здійснення діяльності», — зазначають в Антимонопольному комітеті. Водночас експерти комітету все ж визнають, що певні ознаки монополіста у «МАУ» є. «На певних авіамаршрутах ПрАТ «МАУ» має структурні ознаки суб’єкта господарювання, що займає монопольне (домінуюче) становище на цих авіамаршрутах»,  — відповіли нам. Разом з тим, зазначають в комітеті, аби визнати монополіста офіційно, потрібно провести розслідування справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Але  відповідного рішення комітет не ухвалював.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати