«Революція» на авторинку
Машини, що були в ужитку, на внутрішньому ринку обваляться в ціні, а імпортні ненові авто обійдуться в 8—10 тисяч євроТакож зниження цін слід чекати і в автосалонах. Про це повідомляють фахівці авторинку, посилаючись на нові зміни в українському законодавстві.
По-перше, з 1 січня в Україні скасований додатковий імпортний збір в 5% на автомобілі. «Відміна додаткового імпортного збору знизить податкове навантаження на автомобілі, і це призведе до невеликого здешевлення автомобілів десь приблизно на 6%», — заявив генеральний директор інформаційно-консалтингової групи «Автоконсалтинг» Олег Омельницкий.
По-друге, Верховна Рада, не дивлячись на попередження офіційних автодилерів про погрози згортання їх роботи в Україні, торік таки підтримала законопроект №3251 «Про стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів», автором якого є 93 депутати. Згідно з документом до 31 грудня 2017 року в Україні в десятки разів знижується акцизний збір на вживані автомобілі. На деякі види транспортних засобів акцизний податок у 2016—2017 рр. знизиться майже в 30 разів, зауважують фахівці.
Акцизний податок останніми роками був фактично єдиним бар’єром для масштабного потоку вживаних авто з Європи. Тому Закон «Про стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» справді міг би зробити революцію на українському авторинку. Але є одне «але». З 1 січня 2016 року до України заборонено ввезення і легалізацію автотранспорту, який не відповідає нормам Євро-5. Це легкові автомобілі, на яких встановлені додаткові фільтри, що зменшують шкідливі викиди в атмосферу. Їх вартість приблизно на 500—1000 доларів вища, ніж аналогічних класу Євро-4, і їх стали випускати в Європі відносно недавно — не раніше ніж 5—6 років тому.
Іншими словами, в країну вже неможливий імпорт уживаних авто старіших 2009—2010 років, а значить — українцям варто розраховувати лише максимум на 5—6-річні іномарки з ЄС, а з 2018 року і взагалі лише на трилітки. Нормі Євро-5 не відповідають також частина китайських та іранські авто.
Але для більшості українців не лише нова, але й уживана іномарка поки не по кишені. Цього року продажі нових авто зменшилися більш, ніж на 60% у порівнянні з минулим.
Для тих, хто хоче купити авто, інтернет-портал drive-news.net підготував підбірку методів, як українські автоаматори можуть обійти нове законодавство при ввезенні вживаних авто, які невідповідають новим нормам.
«КУЗОВНИЙ МЕТОД»
Громадянин купує металобрухт, від якого залишився лише техпаспорт. Законодавство дозволяло переобладнати кузов автомобіля новішої його модифікації. Фактично ввозиться реальний автомобіль під документи.
«КОНСУЛЬСЬКИЙ МЕТОД»
Громадянин України виїжджає в іншу країну на постійне місце проживання, де стає на консульський облік. Після цього купується автомобіль і реєструється на громадянина. Після закінчення річного терміну автомобіль знімається з реєстрації, а громадянин повертається на постійне місце проживання до України і розтаможує авто без сплати податків.
«НЕРЕЗИДЕНТСЬКИЙ МЕТОД»
Відповідно до Міжнародної конвенції про тимчасове ввезення (Стамбульська конвенція) громадянин-нерезидент може ввезти транспортний засіб на термін до одного року. Цей же громадянин не надає письмового зобов’язання про зворотний вивіз транспортного засобу.
«ФІРМОВИЙ МЕТОД»
Громадянин України стає співвласником іноземної фірми або наймається на роботу в іноземну фірму. Фірма купує автомобіль і оформляє подорожній лист на громадянина України. Громадянин України ввозить автомобіль в Україну та користується ним до одного року.
«ЕЛЕКТРОМОБІЛЬНИЙ МЕТОД»
Новинка. Робитимуться спроби ввезення автомобілів із двигунами внутрішнього згорання під виглядом електромобіля. З бензинового або дизельного авто знімається двигун та інші комплектуючі, знімається акумулятор, авто ввозиться як електромобіль, а потім знову переобладнується в звичайний автомобіль.