Перейти до основного вмісту

Швидкісний серпень

До завершення будiвництва автобану Одеса—Київ залишилося чотири місяці
13 травня, 00:00

«Дуже скоро від Одеси до Києва можна буде доїхати всього за три години, а від Одеси до Любашівки — всього за годину», — впевнено заявив днями начальник Одеської залізниці Ілля Левицький. Істотно скоротити час у дорозі повинна швидкісна автомобільна дорога Київ—Одеса. За словами міністра транспорту України Георгія Кирпи, вже 24 серпня першою в Україні швидкісною автомобільною дорогою, яка відповідає всім європейським стандартам, розпочнеться рух.

Автобан Київ—Одеса є частиною 9-го міжнародного транспортного коридору та транспортного коридору «Балтійське море — Чорне море». Довжина його становить 454 кілометри. Основну ділянку (235 кілометрів) — від Жашкова Черкаської області до села Краснознам’янка Одеської області — було побудовано у 50-ті роки. За своїми характеристиками стара дорога давно не відповідала сучасним вимогам. Рік тому Верховна Рада прийняла Закон «Про реконструкцію та експлуатацію на платній основі автомобільної дороги Київ—Одеса на ділянці від Жашкова до Краснознам’янки». Закон передбачав залучення на будівництво автобану кредитних коштів. Передбачалось, що гроші дадуть українські комерційні банки. Однак їм цей проект здався нецікавим. Тоді генеральним підрядником реконструкції автомобільної дороги на ділянці «Жашків—Краснознам’янка» було визначено «Укрзалізницю». Минулого року залізничники профінансували будівельні роботи більш ніж на півмільярда гривень. У цьому році вже витрачено 165 мільйонів. Але коштів для цього грандіозного будівництва все одно не вистачає. За словами Левицького, сьогодні досягнуто домовленості з італійськими інвесторами, які готові вкласти в автобан до 300 мільйонів євро.

«За багатьма параметрами це будівництво є унікальним для України, — зазначив головний інженер підприємства «Одеський облавтодор» Михайло Некрасов. — Час, відпущений на устрій автобану, перевищує нормативи в три-чотири рази. Але у нас немає досвіду швидкісного будівництва. Тому дуже доречною виявилася допомога іноземних компаній, які володіють сучасною будівельною технікою. Сьогодні на автобані працюють німці, турки, росіяни, молдавани. Повинні під’їхати фінські будівельники».

Одна з особливостей будівництва — складний рельєф місцевості. Круті спуски чергуються iз затяжними підйомами майже протягом 50 кілометрів. Щоб вирівняти дорожнє полотно, доведеться «перекинути» понад півтора мільйона куб. метрів грунту. Є відрізки, де глибина виїмки грунту сягає 20 метрів. Тому вартість спорудження одного кілометра дороги досягне 30 мільйонів гривень.

Але автобан — це не лише сучасна траса. Важливо вчасно побудувати ще й супутню інфраструктуру: придорожні готелі, майданчики для великовантажних автомобілів, заправні станції. Активно брати участь у будівництві цих об’єктів уже сьогодні готові як зарубіжні, так і українські інвестори.

Але є й проблеми. Наприклад, у що обійдеться автолюбителям проїзд новою автомагістраллю? Яким маршрутом пройде альтернативна безкоштовна дорога? Хто і за чиї кошти приведе і її в нормальний стан? Відповісти на всі ці та інші запитання будівельники автобану обіцяють після 24 серпня.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати