Перейти до основного вмісту

Стоянка зі зручностями

Уряд обіцяє далекобійникам подвоїти кількість паркінгів для вантажівок
23 липня, 11:07
НАПРИКІНЦІ МИНУЛОГО ТИЖНЯ ПІД КИЄВОМ ВІДКРИЛИ СУЧАСНИЙ ТЕРМІНАЛ ДЛЯ ВАЖКОВАГОВИХ АВТОМОБІЛІВ. ТУТ І ОХОРОНА, І ПОБУТОВІ ЗРУЧНОСТІ. ТАКІ ЄВРОСТОЯНКИ ПЛАНУЮТЬ СТВОРИТИ НА ВСІХ В’ЇЗДАХ ДО СТОЛИЦІ. ПРОБЛЕМА В ТОМУ, ЩО ВОДІЇ НЕ КВАПЛЯТЬСЯ СКОРИСТАТИСЯ ЇХНІМИ ПОСЛУГАМИ — ДОРОГО. ТИМ ПАЧЕ, ЩО ПО СУСІДСТВУ ДІЄ СТИХІЙНИЙ ПАРКІНГ, ДЕ ВСЕ НАБАГАТО ДЕШЕВШЕ / ФОТО БОРИСА КОРПУСЕНКА

За словами віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула, на діючих стоянках в країні на сьогодні поміщаються лише 10,5 тисяч фур. Чого для потреб галузі недостатньо. Адже в країні лише міжнародних перевізників — понад 36 тис.

«У такій країні як Франція паркінгів учетверо більше. Ми зараз уже визначилися із земельними ділянками навколо всіх обласних центрів. Навколо Києва визначено 15 ділянок, на яких за рік-два буде побудовано систему паркінгів, яка дозволить фурам не заїжджати в Київ», — повідомив присутній на відкритті віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул.

Крім того, більшість із існуючих паркінгів у країні не обладнано навіть елементарними зручностями, як то душ чи кафе. Перші ж 50 машиномісць європейського рівня в четвер відкрили на кільцевій дорозі Борисполя. За 50 грн на 12 год. далекобійникам тут пропонують душ із туалетом, кімнату для відпочинку, доступ до Інтернету, пральну машину, а також охорону з відеонаглядом. Останній сервіс, як переконують у Асоціації, в українських реаліях найбільш актуальний.

«Ми дуже часто стикаємося з тим, що грабують вантажі на дорогах. А це претензії митниці, недовезення перевізників. Іншими словами — відсутність безпеки», — розповідає голова АсМАП України Леонід Костюченко.

На Бориспільському ж паркінгу водіям, як переконують у АсМАП, немає чого боятися. Адже в’їзд і виїзд тут автоматизовані, на кожне авто видають спеціальну чіп-картку, тож із чужим причепом — не виїдеш.

Щоправда кошти на новий паркінг дала не держава, а самі далекобійники. Необхідні 14,5 млн грн виділила Асоціація міжнародних автоперевізників. Надалі ж, як пообіцяв Олександр Вілкул, держава візьме на себе побудову асфальтно-бетонної основи паркінгів, а розвивати додаткову інфраструктуру, як то готелі, кафе чи СТО, уряд запропонує інвесторам. Рядові далекобійники такій перспективі раді. Адже подібний сервіс допоки бачили лише в Європі, де паркінги для вантажівок — через кожні 100-200 кілометрів. Натомість в Україні без жодних умов доводиться долати тисячі кілометрів.

«Їду зі Львова в Росію чи ще кудись. І в мене виходить 1,5 тис. км з одного кінця країни в другий. І я за одну таку стоянку не доїду просто. Хотів би, щоб таких стоянок було більше», — ділиться своїми враженнями від нового паркінгу далекобійник Олександр.

Інфраструктурі на паркінгах для вантажівок є, де розгулятися, й надалі. Наприклад, у Борисполі разом із розширенням місткості планують побудувати мийку, зважувальний комплекс, СТО, міні-маркет, пункт надання дозволів і навіть тренажерний зал.

Разом із тим новозбудовану TIR-стоянку поки заповнено ледь-ледь. Натомість на розташованій неподалік безкоштовній парковці без жодних сервісів — аншлаг. Отже, платити навіть 50 грн. за європейський сервіс готові поки не всі водії вантажівок. Хоча в тій же Європі, як розповідають далекобійники, аналогічний сервіс коштує в межах 8—10 євро.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати