Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Транспортна нерозв'язка

Подорожчання проїзду відбудеться одразу після закінчення місцевих виборів
02 вересня, 00:00
ЗА ДАНИМИ ЕКСПЕРТІВ, РЕНТАБЕЛЬНІСТЬ МАРШРУТНИХ ТАКСІ СЬОГОДНІ КОЛИВАЄТЬСЯ ВІД 5% ДО 10%. ПЕРЕВІЗНИКИ Ж ПРАГНУТЬ ХОЧА Б ДО 15% / ФОТО УНIАН

В українських містах може подорожчати проїзд у автотранспорті. Перші заяви про це вже пролунали в Києві. Спочатку з'явилося розпорядження Київської міської державної адміністрації (КМДА) про внесення змін до діючих тарифів на перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті. Розпорядженням пропонувалося збільшити вартість проїзду в метро до 2 гривень вже з 30 серпня. Проте заступник голови КМДА Олександр Попов згодом анонсував подорожчання в столичному метрополітені аж із середини вересня.

Паралельно в пресі з'явилися повідомлення з посиланням на голову Київської міської організації роботодавців-перевізників «Столиця» Валерія Ліпецького про звернення перевізників до КМДА: вони зробили відповідні економічні розрахунки, аби обѓрунтувати необхідність підвищення вартості проїзду в маршрутках до 4 гривень. Чи є реальні підстави для такого подорожчання проїзду? І, власне, коли їх треба чекати?

Економічні підстави існують: діючі тарифи в багатьох регіонах не покривають вартість пального та зростання заробітної плати, говорить «Дню» президент Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників (ВААП) Віталій Рева. «Ми зробили моніторинг по областях і побачили, що різниця в тарифах — майже гривня», — говорить він. За словами Реви, підвищувати тарифи потрібно на 1—1,5 гривні, аби рентабельність перевезень була хоча б на рівні 15%. «Сьогодні вона — 5%, 8%, 10% — залежно від виду перевезень», — деталізував президент ВААП у коментарі «Дню».

Та депутат «Київради» Дмитро Андрієвський не в курсі такої статистики. Тому він проти підвищення тарифів на проїзд без надання громадськості чіткого економічного обѓрунтування всіх складових нового тарифу. «Ми вимагатимемо винести це питання на розгляд сесії «Київради», щоб депутатам надали ці розрахунки», — говорить він «Дню». На думку Андрієвського, транспортні тарифи можна втримати на нинішньому рівні за рахунок ефективного використання всіх резервів господарської діяльності транспортної галузі. У метрополітені, зокрема, за рахунок рекламної діяльності підприємства, говорить депутат «Київради».

Економічних підстав для підвищення транспортних тарифів наразі не бачить і екс-заступник голови КМДА, який курував роботу Головного управління транспорту, зв'язку та інформатизації, Іван Салій. Єдина проблема, на його думку, — дефіцит бюджетних коштів, потрібних для компенсації перевізникам витрат на перевезення пільгових категорій пасажирів. За оцінками Салія, на такі цілі зі столичного бюджету потрібно виділити 500 — 600 мільйонів гривень для «Київпастрансу» та близько 300 мільйонів — для метрополітену. Крім того, «потрібно в «маршрутчиків» прибрати корупційну складову — і вже можна не підвищувати тарифи», — називає він «Дню» ще один варіант уникнення подорожчання проїзду в маршрутках.

Автомобільні ж перевізники на всеукраїнській нараді в Одесі днями знайшли ще один спосіб, яким вирішити питання. «Якщо держава не регулює ціни на паливо, якщо на них впливають тільки органи місцевого самоврядування, то, можливо, потрібно прийняти єдині економічно обѓрунтовані тарифи на пасажирські перевезення по всій Україні, які б затверджувало Міністерство транспорту та зв'язку України, як це було раніше», — говорить «Дню» Рева.

Утім, незважаючи на всі дискусії довкола транспортного питання, вартість проїзду в столиці поки що залишається незмінною. На думку опитаних «Днем» експертів, так буде, доки триватимуть місцеві вибори. «Знаючи політичну та економічну ситуацію в нашій країні, думаю, що це питання до місцевих виборів ніхто не захоче ініціювати», — говорить Рева. «Тарифні ігри перед виборами у нас не проводяться. Це перший випадок. Тому я сподіваюся, що в Києві тарифи не мінятимуться до 31 жовтня», — додає Салій.

ДО РЕЧI

80% київських маршрутних таксі є нерентабельними. Про це вчора під час прес-конференції в «Оглядачі» заявив Валерій Ліпецький. «Сьогодні рентабельність на окремих маршрутах складає 3—5%, близько 80% — нуль, 5—7% маршрутів працюють зі збитками», — сказав він. На сьогоднішній день, за словами Ліпецького, враховуючи довжину київських маршрутів, вартість «одного пасажиро-кілометра» складає дев'ять копійок, тоді як у інших містах України ця цифра — близько 15—20 копійок. Ліпецький також додав, що, зважаючи на скрутне фінансове становище перевізників, упродовж останніх двох років не оновлювався автопарк маршрутних таксі, хоча цього потребує 30—40% мікроавтобусів. Відповідаючи на запитання, чи варто чекати підвищення тарифів на послуги маршрутних таксі, він сказав: «Мабуть, так». Водночас він наголосив, що в акціях протесту та страйках не зацікавлений ніхто — ані автоперевізник, ані пасажир.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати