Перейти до основного вмісту

«Тренажери» для менеджерів

Україна є першою країною у Східній Європі, яка успішно освоїла суперсучасні технології бізнес-освіти
22 квітня, 18:16
ФОТО З АРХІВУ «Дня»

На українському ринку праці вже давно виникла парадоксальна ситуація: поряд із безробіттям спостерігається гострий дефіцит кадрів цілої низки спеціальностей. І передусім «кризу» кадрів переживає менеджерська лава. Так, наприклад, дефіцит управлінських кадрів у галузі інформаційних технологій становить близько 3000 спеціалістів.

Днями у Києві зібралися більше 60 представників із 15 країн світу, щоб обговорити реалії та перспективи сучасної бізнес-освіти. Традиційно (зустріч відбулася вже втретє) форум «Освіта для керівників: управління інноваціями» було присвячено трьом темам: основні проблеми, з якими стикаються при втіленні творчих підходів та інновацій у бізнес-моделі, а також практика ведення бізнесу; проблеми, які постають перед лідерами організацій; наслідки таких змін для розвитку керівників та лідерів. Інновації стосуються різних аспектів бізнесу і визначаються розміром організації, її позиціонуванням на ринку та етапом її життєвого циклу.

Президент асоціації з розвитку менеджменту країн Центральної та Східної Європи CEEMAN Даніца Пург на початку форуму розповіла, що інновації є важливою складовою сучасної бізнес-освіти. «Інновація завжди була важливим явищем у людській історії. Особливо це відчувається у наші дні, коли суспільство та бізнес змінюються шаленими темпами. Ми маємо майже невичерпні ресурси інформації, які впливають на творчість. Не так важливо мати знання, чи досвід — і те й інше ви можете набути. Сьогодні важливішими є ідеї. Це фактично головний капітал, який у вас може бути, і немає межі тому, що ви можете зробити і з вашим бізнесом, і вашим життям», — підкреслила очільниця організації, що об’єднує більше 500 бізнес-шкіл з 80 країн.

Цю ж думку підтримує і президент бізнес-школи МІМ-Київ Ірина Тихомирова. «Коли ми говоримо про освіту для дорослих — МВА, то можемо говорити що вона залежить не тільки від викладача, а й від своїх колег по групі. З якими «студент» обмінюється ідеями та думками», — зазначає Тихомирова. Власне ще донедавна фантастичні цифрові технології дали можливість проводити навчання на відстані. Якщо в Інтернеті нині є трендом самоосвіта, коли користувачі слухають чи записують лекції, то для бізнес-студентів потрібні навчання у вигляді конференцій, коли є двосторонній зв’язок із викладачем та іншою частиною групи. «Саме завдяки цьому у них під час навчання народжуються нові проекти. Хтось до когось йде на роботу. А хтось розпочинає спільний проект. Сучасний бізнес потребує натхнення, вміння управління людьми. А це неможливо зробити під час самонавчання без заглиблення у процес», — ділиться досвідом Тихомирова.

Крім того, завдяки новітнім технологіям бізнес-освіта стала доступнішою. Бізнесмен, який не міг покинути робочий процес, щоб поїхати на кілька днів у інше місто, завдяки новим програмам, може сьогодні спокійно відвідувати віртуальні заняття. Йому достатньо лише прийти в спеціально обладнане приміщення, де є камери та моніторі, які наживо проектуватимуть хід навчання за сотні, чи може й тисячі кілометрів. Два роки тому МІМ-Київ стала однією з перших у світі шкіл, яка запровадила саме таку технологію, і зараз активно її розвиває (детальніше в матеріалі «Дня» «Це-прорив у бізнесі» від 2 лютого 2012 року. — Авт.).

Вартість самої установки і про те, за який час вона окупиться МІМу, президент бізнес-школи не називає. «Ми постійно її оновлюємо, і тому поки не можу говорити про цифри. Ця технологія є базовою, і на неї можна накручувати і додавати інші технології, щоб покращити процес навчання. Ця технологія формуватиме майбутнє бізнес освіти та менеджерських практик. Сьогодні тільки інновації можуть забезпечити виживання», — підкреслює Тихомирова.

До слова, в Міжнародному інституті менеджменту МІМ-Київ уже більше семи років діє Центр інноваційних технологій, що відповідає за роботу чотирьох бізнес-симуляцій в рамках різних дисциплін програм MBA та Executive Education. Після подібних навчань сучасні керівники, за словами учасників форуму, стають більш прогресивними і рішучими у своїх діях, що у свою чергу позитивно відображається на рості і розвитку бізнесу. Окрім того, важливим є запровадження цифрових технологій на курсах, які раніше «малювалися» на дошках, чи у зошитах. Наприклад, імітація управління компанією або банком — бізнес-симуляція, яка є свого роду «тренажером» для менеджерів» і працює за аналогією з тренажером для пілотів літаків.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати