Третій крок до інформаційного суспільства

Днями в Києві відбулося урочисте відкриття Всеукраїнської програми «Журналіст інформаційного суспільства», засновником якої виступає Фонд «Інформаційне суспільство України». Сьогодні в Україні вельми гостро стоїть проблема усвідомлення суспільством необхідності активного використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в усіх сферах життєдіяльності людини. У світі вже є розуміння того, що ІКТ — це ефективний інструмент перерозподілу ідей, капіталів і людських ресурсів, вважає президент Фонду «Інформаційне суспільство України» Андрій Колодюк. На Всесвітньому саміті з питань Інформаційного суспільства, що відбувся в грудні 2003 року в Женеві, світова спільнота визнала, що інформаційні технології можуть ефективно вирішувати основні проблеми людства. У цих умовах помітно зростає роль «четвертої влади»: учасники форуму закликали країни активніше залучати друковані й електронні ЗМІ до популяризації ідеї розвитку інформаційного суспільства. З огляду на це, завдання Програми, зі слів А. Колодюка, полягає в тому, щоб донести до людей, які приймають рішення, що ІКТ можуть вирішити їхні проблеми, і показати на конкретних прикладах, як із допомогою інформації та знань це вже робиться.
Стержнем програми є конкурс на найкращий журналістський матеріал, присвячений розвитку в Україні передових інформаційно-комунікаційних технологій. Творче змагання журналістів проводять уже втретє. У першому конкурсі в 2001 році взяли участь близько 50 журналістів, які подали на суд журі понад 100 робіт. Успішний старт натхнув організаторів на продовження програми в 2002 році. Крім конкурсу журналістських матеріалів, у рамках другого конкурсу проводили також «круглі столи», добродійні акції та презентації. Особливо успішним організатори програми вважають «круглий стіл», присвячений використанню інформаційних технологій у банківській справі. Його проведення дозволило привернути увагу як банкірів, так і споживачів до величезних можливостей, закладених у застосуванні ІКТ. У творчому конкурсі брали участь майже 40 авторів із Вінниці, Києва, Львова, Мелітополя, Сімферополя, Сум й інших міст, які представили понад 180 робіт. Усіх переможців нагородили цінними подарунками від компаній-спонсорів програми.
Нинішній конкурс не лише продовжує добрі традиції своїх попередників, а й ставить перед його учасниками нові завдання. Програма має залучити широкі верстви громадськості до обговорення Стратегії розвитку інформаційного суспільства України, сприяти впровадженню в суспільну свідомість переваг інформаційного суспільства, показати можливості використання ІКТ у сучасних умовах на прикладі діяльності найуспішніших українських ІТ-компаній. Особливе місце займає проведення освітніх програм серед журналістів про місце і роль ІКТ у розвитку світу, України та людської особистості.
Організатори не обмежують журналістів вузькою тематичною спрямованістю. «Інформаційне суспільство», «Електронний уряд», «Електронна комерція», ІКТ у бізнесі, в офісі, вдома, в наукових дослідженнях, у медицині, в освіті — ось аж ніяк не повний перелік конкурсних тем. Участь у Програмі дозволяє отримувати ексклюзивну інформацію, брати участь у спеціальних заходах, неофіційних зустрічах представників мас-медіа, а також стати учасником урочистої церемонії нагородження переможців 25 лютого 2005 року. Партнерами програми в 2004 році стали Cisco, Siemens, Infocom, ELVisti, Motorola, Квазар-Мікро, Xerox, Aventures, Microsoft і «Голден Телеком».
Брати участь у конкурсі можуть матеріали, опубліковані в пресі, Інтернет-виданнях або які виходитимуть у теле- і радіоефірі у період із 15 вересня 2004 року до 20 лютого 2005 року. Усі роботи оцінюють за трьома основними критеріями: компетентність автора, оригінальність теми, доступність і привабливість її для читача. Переможців конкурсу нагороджують цінними призами, наданими спонсорами та партнерами програми, в таких номінаціях: «Журналіст Інформаційного суспільства (ІС)», «ТБ ІС», «Радіо ІС», «Інтернет-ресурс ІС», «неспеціалізоване видання ІС», «Спеціалізоване видання ІС», «Спеціальна номінація ІС (програма, ідея, проект)». Крім того, спонсори конкурсу мають право засновувати власну номінацію з наданням спеціальних призів.