Ціна подряпини
У нас з’являються міжнародні бренди, що спеціалізуються на ремонті незначних пошкоджень авто
За даними ДАІ, за перший квартал цього року в нашій державі зареєстровано понад 88 тисяч нових автомобілів, що на 45% перевищує показники за аналогічний період минулого року. Разом з тим збільшується і кількість ДТП. За статистикою ДАІ, за цьогорічні шість місяців зареєстровано понад 90 тисяч дорожньо-транспортних пригод. Це на 35% більше ніж у минулому році. Природно, що й навантаження на сервісні центри, СТО колосальне. Наприклад, середньоєвропейська завантаженість СТО за рік складає тисячу авто на один сервісний центр. В Україні ж ця цифра вже сягнула 1400 авто.
Утім, не завжди і не всім власникам «залізних коней» необхідно ставати на серйозний ремонт. Безліч випадків, коли клієнт бажає лише ліквідувати певний дефект кузова, скажімо вм’ятину чи подряпину. Проте вистоювати чергу на СТО й чекати досить тривалий час водіям все одно доводиться. До того ж традиційний ремонт передбачає демонтаж і повне фарбування пошкодженої поверхні. Це, у свою чергу, як зазначають спеціалісти, впливає на вартість авто на вторинному ринку. Та й сам ремонт коштує недешево... «Будь-яка подряпина на автомобілі коштує від тисячі до п’яти — шести тисяч гривень. А по часу — мінімум два дні», — коментує ситуацію з ремонтом незначних пошкоджень на вітчизняному ринку начальник відділу сервісу страхової компанії «ПРО 100» Олег Ігнатенко. Він зазначає, що традиційним СТО за умов нинішнього навантаження необхідно зосереджуватись на серйозних ремонтних роботах.
До того ж на відчутну диференціацію вітчизняного авторемонтного ринку та неабиякий попит на послуги ремонту незначних пошкоджень, нарешті, звернули увагу міжнародні бренди. Наприклад, відомий закордоном бренд «Chips Away International» минулого року відкрив свій перший в Україні сервісний центр. На сьогоднішній день функціонує вже чотири центри, ще один планується відкрити до кінця року. Такі темпи росту підтверджують неабиякий попит на подібні види авторемонту. Ця динаміка, за словами генерального директора Chips Away Україна (вітчизняного осередку міжнародної компанії) Олега Аношина, дає змогу прогнозувати протягом найближчих двох років відкриття в Києві до 10—15 нових сервісних центрів.
Проте завойовувати свою нішу на авторемонтному ринку підприємці будуть не лише в Києві. Так, на умовах франчайзингу вже підписані угоди про відкриття сервісних центрів в Запоріжжі, Житомирі, Миколаєві, Севастополі, Сімферополі та Кривому Розі. Наразі також ідуть переговори з представниками Донецька, Дніпропетровська, Одеси та Харкова. «До кінця цього року на території країни буде понад десять сервісних центрів, а в 2008 з’явиться ще близько двадцяти», — прогнозує Аношин.
За словами підприємця, перевагою такої мережі буде специфіка саме на ремонті незначних пошкоджень, який він обіцяє робити протягом одного дня й за нижчими, ніж на СТО, цінами. Це з причини собівартості, адже при локальному ремонті немає необхідності демонтувати й фарбувати всю деталь кузова. Достатньо лише професійно підібрати фарбу й з допомогою спеціальної апаратури реконструювати пошкоджений сектор поверхні авто.
Утім, закордонні майстри, що запатентували цю технологію, велосипед не вигадували. Вітчизняні «фанати» своєї справи — так звані дяді Васі — у своїх гаражах подібні роботи вели давно й успішно. Проте нинішні автомобілі українців щороку стають все вищі за класом, а Порше, Бентлі чи Феррарі в гараж до хоча й талановитого, але невідомого й непередбачуваного дяді Васі, що звик до ремонту Жигулів, не повезеш. Надто великий ризик. «Дуже поважаю «дядь Вась» — адже вони в своїх гаражах досягнули більшого, аніж дехто в науково-дослідних інститутах. І вони, звичайно ж, можуть зробити локальний ремонт, але не на комерційній основі. До того ж у них завжди є альтернатива пофарбувати цілковито. У нас такої альтернативи немає, адже наша спеціалізація — ремонт незначних пошкоджень», — додає Аношин. За його словами, вітчизняний ринок авторемонту набирає рис диференціації й зрештою — цивілізованості.