Перейти до основного вмісту

Український авторинок виріс на 35%

Але 18-те місце АвтоЗАЗу викликає тривогу. Що потрібно робити і що робиться?
05 липня, 11:51
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Приємна новина. Продажі нових легкових автомобілів в Україні в січні — червні 2017 року зросли на 35% порівняно з аналогічним періодом 2016 року — до 36375 штук. За даними інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting, у січні — травні приріст авторинку становив 33%, у січні — квітні — 29,6% до аналогічних періодів минулого року. Зокрема, в червні продано 6829 нових автомобілів, що на 45% більше, ніж за той самий місяць минулого року.

«У перший місяць літа авторинок подав хороший сигнал: продажі збільшились у половини операторів, причому намітився і новий тренд», — зазначають аналітики. На їхню думку, лідером українського авторинку в червні, обійшовши Toyota, стала Renault, якій належить 10,8% ринку (у Toyota — 10,62% із 725-ма проданими авто). Третю позицію впевнено займає Skoda, четверту — Kia. На п’яте місце в червні вийшла Mitsubishi (у травні — 18-та позиція), але головним чином завдяки масштабним постачанням кросоверів Outlander PHEV для поліції.

Ривок Mitsubishi відтіснив на сходинку нижче Nissan і на дві — VW і Hundai. Ford вдалося зберегти свої обсяги і місце в ТОП-10. «На ринку «преміум» головними гравцями стали Mercedes-Benz і BMW, інші в червні сильно відстали і демонстрували негативні показники», — наголошується у повідомленні. При цьому Mercedes-Benz у червні замикає ТОП-10 авторинку з часткою 3,87%, BMW — займає 11-й рядок із 3,65% ринку.

Як один із трендів літа AUTO-Consulting відзначає популярність узбецького бренда Ravon — у червні він додав ще дві позиції (зайняв 12-ту), потіснивши Suzuki і Mazda, і впевнено наближається до ТОП-10. Водночас усі китайські бренди у червні навіть знизили продажі. Скоротили реалізацію і дилери АвтоВАЗу. «Трохи краще почав продаватися в червні український ЗАЗ, але 18-е місце бренда на українському ринку викликає тривогу», — зазначають експерти.

На прохання «Дня» ситуацію прокоментував голова парламентського комітету з промислової політики і підприємництва Віктор ГАЛАСЮК. «Для посилення позицій вітчизняних виробників потрібно реалізувати запропонований Радикальною партією Ляшка «Промисловий пакет реформ», — упевнений він. За словами Галасюка, ці документи включають пакет інвестиційних стимулів для нових виробництв через індустріальні парки, скасування податків і митних зборів із промислових інвестицій, здешевлення кредитів і гарантування експортних контрактів через українське експортно-кредитне агентство (ЕКА). У пакеті також преференції для місцевих виробників при державних закупівлях, скасування штучних обмежень НБУ для експортерів, а також нова модель підключення до інженерних мереж на користь виробників, а не монополістів. «Усі ці заходи передбачені запропонованим нашою командою Антикризовим планом розвитку економіки — ядром сучасного «Плану Маршалла» для України, — завершив свій коментар голова комітету Ради.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати