Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Уряду передали привіт... «з-під землі»

Дніпропетровські метробудівці звинувачують Кабмін у відсутності фінансування та заборгованості із зарплати
20 грудня, 10:18
ПОНАД СОТНЮ СПІВРОБІТНИКІВ КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТ» УЧОРА ПЕРЕКРИВАЛИ ВИЇЗД ІЗ ТРАМВАЙНО-ТРОЛЕЙБУСНОГО ДЕПО, ВИМАГАЮЧИ ПОГАШЕННЯ БОРГІВ ІЗ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ. ТРАМВАЙНИКИ РОЗПОВІДАЮТЬ, ЩО З ЖОВТНЯ НЕ ОТРИМУЮТЬ ЗАРПЛАТИ / ФОТО АВТОРА

За їхніми словами, для підтримки нормального технічного стану метрополітену, що будується, на нинішній рік необхідно 29 млн гривень, однак ці гроші так і не виділили. Як повідомив на прес-конференції гірничий майстер ПАТ «Дніпрометробуд» Сергій Мартиненко, метробудівці чотири місяці не отримують зарплату — останній раз їм видали аванс за серпень. «За цей час колектив «Дніпрометрострою» скоротився з 250 до 150 осіб. Люди їдуть в Росію на будівництво метро», сказав майстер.

Робітники розповідають, що на нинішній момент роботи в метрополітені не проводяться, а здійснюється лише відкачування води — щогодини 100 кубів. Ґрунтові води можуть затопити підземні виробки, і тоді чекай біди. Бідівництво лінії метрополітену проходить вздовж центрального проспекту, тому просадка ґрунту безпосередньо загрожує будівелям і дорозі.

Як розповів журналістам гірник Євген Лисак, метробудівці вирішили нагадати уряду і особисто прем’єр-міністру М. Азарову про те, що у 2013 році фінансування їхнього підприємства «забули» передбачити в держбюджеті. «Прем’єр Азаров особисто сказав, що буде закладено 50 млн гривень для метробуду на цей рік, але нашу організацію не було внесено в бюджет», — зазначив Є. Лисак. Робітники також нагадують, що нинішній віце-прем’єр Кабміну Олександр Вілкул, ще в бутність губернатором, обіцяв, що в 2015 році Дніпропетровський метрополітен буде добудовано. «Цього не станеться, бо немає фінансування не те, що на будівництво, його немає навіть на відкачування води», — сказав Є. Лисак. Кожен день під землю спускається необхідний мінімум людей, які повинні забезпечувати безпеку. Щомісяця їм нараховують близько двох з половиною тисяч гривень, але цих грошей вони не бачать давно.

Робітники сподіваються, що при розгляді бюджету на 2014 рік фінансування підприємства буде передбачено. Метробудівці пояснюють, що не можуть виходити на страйки і зупиняти роботу з відкачування води, бо «тоді через три дні центр Дніпропетровська опиниться під водою».

Робітники поскаржилися, що їхні неодноразові звернення до Президента, прем’єр-міністра, в профільні міністерства і до місцевої влади залишаються без відповіді. І це попри те, що в місцевій і центральній пресі регулярно з’являються бадьорі повідомлення про виділення багатомільйонних кредитів під урядові гарантії. Ще в жовтні міністр фінансів Ю. Колобов підписав кредитну угоду з Європейським інвестиційним банком про виділення 152 млн євро на завершення будівництва першої черги Дніпропетровського метро від станції «Вокзальна» до станції «Музейна». Перед цим повідомлялося про аналогічну угоду з Європейським банком реконструкції та розвитку.

Нині влада обіцяє відновлення робіт після проведення міжнародного тендеру на будівництво метрополітену. У цьому випадку «Дніпрометробуд» міг би розраховувати на субпідрядні роботи. Однак робітники кажуть, що не все так просто. За їхніми словами, найближчим часом тендер неможливо призначити, оскільки харківський інститут, який розробляв проект будівництва метро, не віддає його через 9 млн заборгованості за виконану роботу. Але навіть у разі проведення тендера та призначення генпідрядника, будівництво Дніпропетровського метрополітену зможе розпочатися приблизно через рік, оскільки підземні виробки знаходяться в незадовільному технічному стані.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати