Перейти до основного вмісту

В уряді придумали, як «прибрати» контрафактне пальне

Експерт: Спроба змусити всіх платити акциз — вдала. Але тільки цього недостатньо, щоб витіснити з ринку «бодягу»
07 листопада, 00:00
ЗА ОЦІНКАМИ ЕКСПЕРТІВ, ОБСЯГИ РИНКУ КОНТРАФАКТНОГО ПАЛЬНОГО В УКРАЇНІ СТАНОВЛЯТЬ 1,5—2 МІЛЬЙОНИ ТОНН ЗА ЗАГАЛЬНОГО СПОЖИВАННЯ БЛИЗЬКО 10 МІЛЬЙОНІВ ТОНН СВІТЛИХ НАФТОПРОДУКТІВ / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Кабінет Міністрів України пропонує включити в перелік підакцизних товарів бензол сирий кам’яновугільний і метанол технічний (метиловий спирт). Про це повідомляє прес-служба уряду. Як зазначено у повідомленні, 5 листопада Кабмін схвалив проект закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України», яким пропонує включити в підакцизні товари бензол сирий кам’яновугільний і метанол технічний (метиловий спирт).

Законопроект розробило Міненерговугілля, щоб запобігати виробництву контрафактних моторних палив з додаванням бензолу метилового спирту, і з метою збільшення надходжень до державного бюджету. Протягом 2011 року в Україні було вироблено близько 160 тисяч тонн бензолу сирого кам’яновугільного, при цьому лише близько 34 тисячі тонн пішло на одержання продуктів органічного синтезу. Тож таким чином, за даними уряду, майже 125 тисяч тонн бензолу було направлено, зокрема, на виробництво контрафактних моторних палив. Які ставки акцизів пропонується ввести на бензол та метиловий спирт — не вказано.

Чи справді впровадження даної ініціативи прибере з ринку бензинову «бодягу»? Про це «День» запитав заступника директора центру «Психея» Геннадія РЯБЦЕВА.

— Метанол, бензол та інші схожі добавки використовуються як елементи коксохімічних підприємств. Ці добавки є октанопідвищуючими. Тому їх використовують при виготовленні «бодяжного» бензину. Частка таких добавок до 30% у бензині. Зараз платиться лише акциз за бензинові фракції, тобто замість 100% акцизу держава отримує 70%. За таких умов «бодяжництво» вигідне. Спроба уряду змусити всіх платити акциз — вдала. Але тільки цього не достатньо, щоб витіснити з ринку «бодягу». Якщо держава тільки впровадить акциз і не контролюватиме якість пального на ринку, то відбілення ринку не відбудеться. Адже існує низка компонентів, які не будуть обкладати акцизом, і їх точно так же можуть використовувати замість бензолу та метилового спирту. Сьогодні ринок «бодяги» становить 1,5—2 мільйона тонн при загальному споживанні близько 10 мільйонів тонн світлих нафтопродуктів у рік.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати