Перейти до основного вмісту

Вагончик рушить, затишок залишиться

27 серпня, 00:00

Із цим запитанням ми звернулися до начальника Головного пасажирського управління «Укрзалізниці» Ігоря МАРИНЕНКА.

По-перше, фірмовий потяг має радувати око особливим кольором вагонів. По-друге, його вагони повинні бути обладнані четвертою додатковою сходинкою, просто необхідною, якщо вам за шістдесят. Всередині вас повинні «зустрічати» нові килимові доріжки в коридорах і купе, підвищеної якості завіси на вікнах і серветки на столиках. У вагонах мусять працювати вентилятори й кондиціонери. У туалеті пасажир має виявити не тільки чистоту, а ще й мило і туалетний папір.

Постіль у вагоні повинен застеляти й прибирати сам провідник, він же, озброєний пилососом, шкребками, совками та різними хімічними засобами, відповідає за чистоту. Для цього забезпечується, крім своєї основної форми, темним халатом для прибирання приміщень і «санодягом» для роботи з продуктами.

У фірмовому вагоні передбачений навіть куточок побутових послуг, у якому за окрему плату пасажири можуть отримати нитки, голку, папір, конверти тощо.

Щоб зіставити бажане з дійсним, ми рушили на Київський залізничний вокзал, де бувають практично всі фірмові потяги. Їх у нашій країні щасливе число — 21 і серед них три міждержавні (до Москви), 8 потягів першого класу, в тому числі «Угольок», «Галичина» і 10 потягів другого класу.

Як виявилося, зовсім не всі фірмові потяги мають особливий колір. Так «Угольок», котрий стояв на пероні, нічим, окрім напису, не відрізнявся від інших, а от за своїм внутрішнім оздобленням радував не тільки килимовими доріжками й чистими завісками, а й кондиціонерами, що працювали. Дмитро з Донецька, який перебував у відрядженні, сказав нам, що дивитися й писати варто тільки про новий відреставрований «Угольок»: «Ось там є за що доплачувати — навіть є електронний рядок, що біжить. Досадно тільки, що й у новому, й у старому однакова ціна — просто кому як пощастить...»

«А ви бачили вагон-ресторан старого «Уголька»? — питав інший пасажир, — там і сісти ніде, все захаращене, вікна такі брудні, що захочеш побачити — не зрозумієш, де проїжджаєш».

Фірмовий «Львів» вразив: інтер’єр оформлено в стилі вітальнi фатальної красуні й приголомшував завісами кольору бордо, штучними квітами та плетивом на стінах. Проте дихати майже нічим — працює лише один вентилятор.

Опитані звернули увагу ще на одну проблему.

Пасажир «Галичини» Андрій: «Я їжджу завжди плацкартними. Вони скрізь однакові, що у фірмовому, що в звичайному потязі. Так що, замість тягнутися у фірмовому пасажирському, краще вже проїхати в звичайному швидкому. Задоволення невелике, нехай уже воно швидше закінчується»... Пані Марія з Дрогобича також вважає, що фірмовий обов’язково повинен бути швидким, а то чого ж даремно гроші здирати.

А ось думка гостей з екс-радянської республіки. Альбіна і Сергій привезли дітей у гості до бабусі в Київ: «Знаєте, ваші українські потяги справляють не найкраще враження. Не перший раз їздимо фірмовим потягом «Україна» Київ — Москва і маємо сказати, що змагатися йому з російським «Байкалом» Іркутськ — Москва поки що неможливо. У вагоні бігають таргани, задушливо, специфічний потяговий запах, двері в туалет не зачиняються. А в «Байкалі» ми їдемо чотири доби з двома дітьми (2 і 6 років) і не відчуваємо тягаря подорожі: у вагоні така чистота, що дочка може гратися на підлозі — пилососять по два рази на день, туалет виблискує, кондиціонери настільки потужні, що навіть холодно, і повітря чисте — ніякого гару й пилу».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати