Перейти до основного вмісту

Вересневі заклики від МВФ

14 вересня, 00:00

С.Фішер повідомив, що МВФ піддав критиці численні податкові привілеї та пільги, роздані за останні кілька місяців, зазначивши згубність впливу таких рішень на виконання бюджету 1999-го р. За словами С.Фішера, директори також акцентували увагу на важливості прийняття реалістичного бюджету 2000-го року, особливо у зв'язку з важкою необхідністю забезпечити зовнішні виплати. На їх думку, потрібно розширити базу оподаткування, особливо за рахунок ліквідації пільг, поліпшити управління бюджетними витратами та ліквідувати бюджетну заборгованість.

Вітаючи вивірену монетарну й обмінну політику, що проводиться Нацбанком України, директори разом з тим зазначили, що поки що тиск на гривню залишається. НБУ повинен виявляти пильність і бути готовим у разі необхідності вжити заходів щодо вилучення з ринку надмірної ліквідності. Одночасно з цим, директори закликали Нацбанк до подальшого збільшення об'єму валютних резервів.

Говорячи про структурні реформи в Україні, С.Фішер звернув увагу на низькі темпи їх здійснення і на наявність ряду прорахунків у цьому напрямку. Зокрема, директори закликали активізувати проведення реформ у енергетиці та сільському господарстві, а також проведення адміністративної реформи. Іншим важливим кроком, на їх думку, є прискорення приватизації, що дозволить не тільки збільшити частку приватного сектора в економіці, але й фінансово допоможе обслужити зовнішні виплати в 2000-му році. За словами С.Фішера, директори позитивно оцінили проведену Україною операцію обміну ING-облігацій, що погашаються в червні 1999-го р., і Merrill Lynch-облігацій, що погашаються у вересні 2000-го р., на єврооблігації з погашенням у лютому 2001-го р. Вони зазначили, що обсяги обміну облігацій були недостатньо великими, а термін погашення випущених єврооблігацій — короткий.

Виступаючи в Києві, старший постійний представник МВФ в Україні Анрі Геськьєр заявив, що мінімальний розмір профіциту держбюджету України 2000 року, необхідний для успішного розв'язання проблеми обслуговування зовнішнього боргу, повинен становити за методологією МВФ (без урахування прибутків від приватизації) біля 1% валового внутрішнього продукту.

Як раніше повідомлялося, Мінфін у проекті держбюджету- 2000 встановив профіцит, що розраховується за українською методологією (з урахуванням прибутків від приватизації), в об'ємі 550 млн. грн., або 0,37% ВВП. При цьому прибутки від приватизації заплановані в розмірі 2,5 млрд. грн., а ВВП — біля 150 млрд. грн. Таким чином, профіцит, що пропонується Мінфіном, приблизно на 3,4 млрд. грн., або в сім разів, менший профіциту, який пропонується МВФ. А.Геськьєр також повідомив, що МВФ виступає проти запровадження Україною мита на експорт соняшника. З його слів, такий спосіб підтримки збиткових переробних підприємств неприйнятний і не відповідає духові структурних реформ, що проголошуються урядом України. Раніше проти запровадження експортного мита на соняшник виступив Світовий банк.

Висловлювання функціонерів МВФ не залишилися без коментарів і з української сторони. Як повідомляє агентство УНІАН, радник Президента України Валерій Литвицький вважає, що з МВФ необхідно підтримувати діалог, але при цьому захищати нашу національну позицію. В.Литвицький зазначив, що МВФ може давати свої рекомендації щодо балансу прибуткової й витратної частин держбюджету, однак українська сторона також може пропонувати «свої контраргументи та компенсаційні засоби». В.Литвицький підкреслив, що Україна має шанс отримати від МВФ без четвертого перегляду наступний транш у розмірі $80 млн.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати