Віруси – атакують
Вітчизняних комп’ютерних користувачів найчастіше «штурмують» трояни й програми, що демонструють рекламуВ Україні набирає обертів епідемія adware. Більш ніж половина всіх атак — 51% шкідливого ПЗ в III кварталі 2015 року в Україні здійснено шкідливими програмами, які показували користувачам рекламні банери, підміняли пошукову видачу, заважали комфортно переглядати сайти. Про це йдеться в щоквартальному дослідженні української антивірусної лабораторії Zillya!
Активність цього виду шкідливого ПЗ, в порівнянні з аналогічним періодом 2014 року, зросла на 17% від загального числа виявлених загроз.
При цьому, в середньому, на кожному атакованому ПК заражається 20 файлів, які розпізнаються антивірусними програмами як джерела шкідливих даних. Як стверджують фахівці лабораторії, цей факт ще раз підтверджує: боротьба з adware повинна базуватися на комплексному підході лікування ПК. Видаливши один знайдений заражений файл, зазвичай проблему не вирішити.
Друге місце за активністю за III квартал 2015 року зайняли троянські програми різноманітних модифікацій. Найбільш активними виявилися банківські троянці, створені для крадіжки приватної інформації доступу до банківських рахунків.
Відзначився цей період і різким зростанням виявлення троянів-шифрувальників, орієнтованих на бухгалтерський сектор підприємств. Зловмисники використовують методи соціальної інженерії, які дозволяють переконати користувача запустити заражену програму або відкрити файл, тим самим заразивши свій ПК «вірусом», який зашифрує на ньому всі файли. 19% всіх атак на персональні ПК українських користувачів здійснювалися за допомогою програм цього типу.
Варто зазначити, що ці дані свідчать про деяке зниження активності в Україні троянських програм (у III кварталі 2014 року — 33% від усіх загроз) у загальній кількості вірусних загроз.
Найбільш активними за третій квартал 2015-го були такі сімейства шкідливого програмного забезпечення: Adware.Agent.Win32, Adware.Eorezo.Win32, Adware.CrossRider.Win32, Adware.ConvertAd.Win32 Trojan.Black.Win32.
Варто зазначити, що деякі з них почали використовуватися в рази більше при тому, що за аналогічний період 2014 року їх «популярність» була близька до нульової.