Перейти до основного вмісту

Життя під час конфлікту

Вікторія ВОЛОШИНА: «Найпопулярнішими в Україні залишаються автомобільне та медичне страхування»
13 травня, 11:02
ВІКТОРІЯ ВОЛОШИНА

Страховий ринок — один із секторів вітчизняної економіки, який останніми роками демонструє активне зростання. Це було обумовлено  підвищенням рівня життя людей  і  збільшенням їхніх доходів. Як вплинули на страхові  настрої українців останні події в країні? І які тенденції переважатимуть на цьому ринку? Про це «День» запитав голову правління СК «НОВА» Вікторію ВОЛОШИНУ:

Як страховий ринок відреагував на загострення ситуації в країні?

— Політична та економічна нестабільність негативно впливають на страховий ринок, як і на будь-яку іншу галузь. Частина людей і компаній не можуть собі дозволити укласти договори страхування на наступний період через фінансові проблеми.

У зв’язку з підвищенням валютного курсу страховики зазнають збитків у сфері медичного страхування — деякі ліки подорожчали удвічі. Споживачам доводиться достраховувати свої автівки, оскільки їхня вартість збільшилася, і, відповідно, підвищуються страхові суми.

Частина компаній вимушена була припинити свою діяльність. Однак постійні клієнти вважають за краще вкладати кошти в страховий захист, розуміючи важливість підтримки від страховика у скрутну хвилину.

Незважаючи на ситуацію в країні, анексію Криму і вимушене закриття нашого Сімферопольського центру продажів, СК «НОВА» за підсумками минулого року і 1 кварталу поточного, виконала намічені плани з підвищенням показників. Я завжди ставлю цілі з надією на краще і підтримую віру в успіх серед співробітників.

Допомагає і те, що наша компанія — зі 100%-вим українським капіталом, і люди ставляться до нас з дедалі більшою лояльністю.

Що страхують найчастіше? Чи з’явилися нові продукти на ринку/які? Чи змінилися старі умови у порівнянні з новими?

— Найпопулярнішими залишаються автомобільне та медичне страхування. Про здоров’я своїх співробітників, зазвичай, дбають підприємства. Для багатьох працедавців медична страховка стала невід’ємним атрибутом соціального пакету. Якщо пригадати кризу 2009 року, то скорочувалися програми, запроваджувалися ліміти, проте від страхування колективу відмовилися лише кілька компаній. Сьогодні ми спостерігаємо схожу ситуацію. Вартість медичних пакетів зростає через велику складову в ціні медикаментів, вартість яких безпосередньо залежить від валютного курсу. Компанії запроваджують деякі обмеження, домовляються про розстрочки платежів, однак продовжують страхувати співробітників. З нових запитів — страхування на випадок хвороби. Виплати проводяться у грошовому еквіваленті, якщо застрахованому було поставлено діагноз, передбачений договором.

На ринку автострахування дві тенденції — люди звертають увагу на економні програми, однак в результаті продовжують співпрацю за класичними пакетами страхування. Тим паче що ми прагнемо додавати туди додаткові опції, які можуть зацікавити споживача. Так, видаємо застрахованим за програмами КАСКО картку технічної допомоги Nova Road Assistance. Це можливість безкоштовно замінити пошкоджене колесо, скористатися послугами з доставки бензину, аварійного відкриття дверей тощо. Консультанти надають цілодобову інформаційну підтримку за будь-якими запитами — підкажуть, де розташовано найближчий готель, ресторан тощо.

Передусім хотілося б сказати про посилення конкуренції і скорочення кількості страхових компаній. На жаль, деякі страховики, стикаючись із браком оборотних коштів, починають пропонувати демпінгові тарифи і завищені комісійні винагороди, роблячи «ведмежу послугу» всьому ринкові. При цьому ми спостерігаємо, що споживачі дедалі більш відповідально підходять до вибору страховиків. Винятком є хіба що ситуація на ринку обов’язкового страхування цивільної відповідальності водіїв. Поліси «автоцивілки» багато хто обирає виключно за ціною, не переймаючись можливими наслідками цього для потерпілих у ДТП. Цю тенденцію може змінити обговорюване «пряме врегулювання», коли виплату потерпілий отримуватиме у своїй страховій компанії, а остання потім компенсуватиме виплачену суму за рахунок страховика винної особи. Однак на разі ринок не готовий до цього нововведення. У розрізі продажів є й позитивні моменти — страховики поступово, але цілеспрямовано рухаються до впровадження електронних полісів. За добровільними видами страхування вже багато що реалізоване, чекаємо лише запровадження цифрового підпису на законодавчому рівні, що спростить документообіг і скоротить витрати часу. СК «НОВА» запровадила цього року можливість оплати полісів онлайн, через сайт компанії (для зручності споживачів було укладено договори з двома платіжними системами, без додаткових витрат для клієнта).

Чи збережуться цього року темпи зростання автострахування у зв’язку з непростою економічною ситуацією в країні?

— Якщо ще кілька місяців тому були прогнози про 5%-ве падіння даного сегменту, то сьогодні ситуація значно посилилася, і звучать  вже цифри в 30—50%. За ризиками КАСКО страхуються в основному нові  автомобілі, а їхні продажі неухильно падають. За даними асоціації «Укравтопром», в Україні на первинному ринку легкових автомобілів у квітні поточного року було реалізовано на 29% менше березневого показника і на 71% менше, ніж у квітні минулого року. Таким чином, кількість застрахованих автомобілів значно скоротиться, однак у гривневому еквіваленті це падіння відобразиться меншою мірою, оскільки середній розмір страхового платежу зросте через збільшення вартості автомобілів у національній валюті.

Плануєте цього і наступного року розвивати нові види продуктів, які?

— Прагнемо, щоб страхові продукти компанії були затребуваними, сучасними, максимально зручними для клієнтів. Поточного року ми позиціюємо для клієнтів нашу нову програму «Нова-преміум КАСКО», яка побудована за принципом «все включено» і призначена для захисту дорогих автомобілів (вартістю від 300 000 грн.). Базовий страховий тариф складає 4,2% від вартості автомобіля. Для її просування ми навіть тимчасово понизили планку за вартістю автівки, що приймається на страхування, до 200 000 гривень (у травні проходить відповідна акція на честь дня бренда «НОВА»). Також компанія розробила нову програму «Нова-експрес КАСКО» — для тих клієнтів, які не можуть дозволити собі придбати повний пакет послуг, але готові оплатити недорогий поліс, включивши в покриття лише один ризик. Суть програми в тому, що автомобіль страхується не на повну ринкову вартість, а на фіксовану суму, і покривається лише ризик дорожньо-транспортної пригоди, за умови що особа, яка керувала застрахованим автомобілем, є винуватцем ДТП. Вартість такого продукту прирівнюється до вартості «автоцивілки». Постійні новинки готуємо і для корпоративних клієнтів. Нещодавно було затверджено новий продукт зі страхування співробітників на випадок хвороби. Для банків розроблено комплексну програму страхування кейсів (під час перевезення валютних цінностей).

Delimiter 468x90 ad place

Новини партнерів:

slide 7 to 10 of 8

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати