Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Зроблено в Україні!»

У столиці підбили підсумки Всеукраїнського конкурсу з визначення ста кращих вітчизняних товарів
18 листопада, 00:00
ХОЧА ДЕРЖАВА Й ДЕКЛАРУЄ ВСЕБІЧНУ ПІДТРИМКУ УКРАЇНСЬКОМУ ТОВАРОВИРОБНИКУ, АЛЕ, НАПРИКЛАД, ІГРАШОК ВІТЧИЗНЯНОГО ВИРОБНИЦТВА НА РИНКУ СЬОГОДНІ МАЙЖЕ НЕ ЗНАЙТИ! / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Фахівці Держспоживстандарту їх відбирали протягом року. Слідкували за процесом технологічного виготовлення та за якістю продукції, щоб у підсумку сказати: «Це — найкращі серед усього кола українських виробників». Диплом про відзнаку високої якості журі конкурсу вручило 115 переможцям. Ще 127 підприємств стали лауреатами, а 102 — фіналістами конкурсу. Але головне навіть не у присвоєнні диплому, говорять конкурсанти. Важливо, що держава нарешті почала приділяти увагу визнанню українського бренду. Хоча для закріплення на лідируючих позиціях на ринку цього й не досить.

«Ці заходи скеровані на привернення уваги нашого суспільства до питань якості. Цей всеукраїнський конкурс дає змогу визначити ліпших вітчизняних виробників та найякіснішу продукцію, що, зі свого боку, сприяє підвищенню конкурентоспроможності українських товарів, зокрема, й на зовнішніх ринках», — говорить заступник голови Держспоживстандарту Сергій Черепков. За словами ж першого заступника Держспоживстандарту Сергія Доротича, цього року кількість претендентів на визнання значно збільшилась, що засвідчило активізацію виробничих можливостей вітчизняного виробника.

Однак, разом із цим держава повинна стежити і за прозорістю цього процесу, а тут на заваді стоїть недосконалість сучасного законодавства. «Маємо наслідки недолугої політичної діяльності певних органів виконавчої влади і політичних сил. Зокрема, недолугий закон про державний нагляд, за яким ми можемо прийти і перевірити підприємство тільки попередивши його про це за десять днів. Ви ж самі розумієте, що попередивши за 10 днів правопорушника про перевірку і прийшовши, знайти якісь правопорушення фактично не можливо. Цим ми зв’язані», — говорить Доротич. На запитання ж «Дня», чому в інтересах споживачів досі не впроваджено постанову про маркування продукції, що містить генно-модифіковані компоненти, чиновник заявив: «Певні бізнесові кола незацікавлені в цьому, бо вони використовують сировину, яка містить генетично-модифіковані добавки. А це серйозні бізнес структури, які лобіюють свої бізнес інтереси. Раніше ми сподівалися, що постанову приймуть у вересні». На уточнююче запитання, представники яких груп товарів активно лобіюють дане питання, Доротич відповів, що це виробники молочних, м’ясних продуктів, пива та сирів.

Як недостатню оцінює роботу Держстандарту народний депутат Юрій Кармазін і пояснює неприйняття потрібних законодавчих актів по-своєму: «В усіх усе «під кришею». Усі все «кришують»: там група депутатів, там група СБУ, там УБОП, там МВС, там одне міністерство, а там інше — і так поділено всі сфери».

Кожна з цих думок безперечно має право на існування та право на істинність, але біда в іншому. Чому, знаючи всі ці нюанси, виконавча влада, яка за законом повинна захищати інтереси споживачів і виробників, тільки з сумом констатує проблему, а не вирішує її. Окрема розмова про причини цього, але цілком очевидно інше: високі результати, які демонструє сьогодні український виробник — це цілком і повністю лише його заслуга, відвойована у нелегкій боротьбі з державною бюрократією за право нормально працювати і розвиватися на благо своєї держави та споживача.

«День» запитав переможців, що потрібно для того, аби тримати таку високу виробничу марку та які проблеми вони сьогодні відчувають.

Олександр АЛЬ-ОМАРІ, директор «САМ Компанія Лімітед» (відзнака за виробництво кукурудзяних паличок):

— Головне використовувати лише нашу сировину, найкращі компоненти, не забувати цінний досвід наших попередніх технологів. Таким чином можна отримати найкраще. Що повинна робити держава? Не заважати. Держава повинна не заважати, бо сьогодні існує багато бюрократичних перепон з організації, реєстрації та розробки нового продукту. Стосовно проблем, то сьогодні через кризу великі мережі супермаркетів невчасно розраховуються за куплений товар.

Олександр САМОХВАЛОВ, генеральний директор компанії «Люстдорф» (диплом за вершки 30% жирності):

— Ми дуже бережно ставимося до наших товарних марок, бо втратити довіру покупця та об’єми продажів легко. Щоб національний виробник був на провідних позиціях, ми всі повинні підтримувати його, довіряти йому і не шкодити. Держава повинна хоча б не заважати його роботі. На думку молочників, останнім часом на деяких телевізійних каналах відбувається цілеспрямована «травля» вітчизняної продукції. Мовляв, у нас немає справжнього молока, масла. Хоча серед конкурсантів були й ті, які сьогодні отримували відзнаку за високу якість таких продуктів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати