Актуальні маневри
Київський Молодий театр запускає два амбітні проекти
Ці творчі проекти, очевидно, матимуть продовження і в наступні роки. Так, 25 і 26 січня — «Про-За-Театр»: сценічні версії прозових творів сучасних українських авторів. А 22 лютого розпочнуться «Сезонні школи НСТДУ», які об’єднають молодь та креативних театральних діячів.
Художній керівник Молодого театру Андрій БІЛОУС (на фото) зізнається «Дню», що ідея проекту «Про-За-Театр» давно назріла, адже саме сьогодні маємо справжній розквіт малої української прози та цікавих авторів. На думку режисера, місія театру полягає також у тому, щоб доносити до сучасників благу вість про нову і найкращу вітчизняну літературу. Адже це традиція національного театру. Такий напрямок діяльності активно підтримував ще легендарний Лесь Курбас.
У першій «серії» проекту Молодого театру — різні історії від різних авторів: Юрія Винничука, Сергія Жадана, Любка Дереша, Євгенії Кононенко та Руслана Горового. Твори вибирали учні Білоуса — молоді режисери. І вже прем’єрний проект передбачає форму цілісної сценічної композиції, яка об’єднана певними темами, окремими персонажами. Тобто кілька історій — в одному великому місті.
Важливо, що до роботи над проектом (в афіші він матиме назву «Гагарін і Барселона», це оповідання Руслана Горового. — Ред.) долучились не тільки студенти та актори-початківці, а й відомі артисти Валерій Шептекіта, Тетяна Стебловська і Ярослав Гаврилюк.
— Театр має об’єднувати покоління, театр має «зшивати» часи, які іноді розпадаються, — каже Андрій Білоус, перефразовуючи Вільяма Шекспіра.
Крім «Гагаріна», у сценічну композицію увійдуть такі твори, як «Ще один гарний день» Юрія Винничука, «Тату, ваш син — вегетаріанець» Любка Дереша, «Територіальні води її ванни» Сергія Жадана, «Поцілунок у сідниці» і «Два квитки до опери» Євгенії Кононенко.
Ще один актуальний проект під дахом Молодого — «Сезонні школи НСТДУ». Ними опікується Стас ЖИРКОВ, художній керівник «Золотих воріт» та автор популярних вистав саме на сцені Молодого («Сталкери», «Любов людей» і «Потрібні брехуни»).
— Такі школи — це філософія спільного навчання, це також визнання того, що навчатись в театрі потрібно постійно: і один у одного, і у кращих спеціалістів, — вважає Стас Жирков.
За задумом кураторів «Шкіл», тут розглядатимуться нагальні питання управління театром, особливості співпраці з європейськими інституціями, робота з державними і недержавними фондами. А «тренерами» стануть театральні менеджери, продюсери, керівники державних і недержавних театральних колективів.
Уже згодом «Школи НСТДУ» вийдуть за межі Молодого театру, мандруючи в інші регіони України, де розгорнуться літні та осінні сезони. Буквально в перший день оголошення цього заходу на нього відгукнулось близько півсотні охочих, які хотіли би послухати фахівців і поспілкуватися на театральні теми.
Випуск газети №:
№6, (2017)Рубрика
Культура