«Чіполіно» як джерело радості
У Національній опері України пройшла акція для дітей — вимушених переселенців із зони АТО і окупованого Криму
Діти із задоволенням подивилися балет «Чіполіно» Карена Хачатуряна в постановці Генріха Майорова (ця вистава з 1995 р. прикрашає київську афішу).
До акції підключилися волонтери, спонсори, міський департамент освіти, який допоміг розподілити безкоштовні квитки серед тисячі дітей, які нині знайшли притулок в Києві. Офіційно сьогодні близько 10 тисяч дітей вчиться в столичних навчальних закладах.
Перед виставою до юних глядачів, багато хто з яких уперше потрапив до оперного театру, звернувся міністр культури Євген Нищук. Він висловив одностайність із організаторами акції, фондом Charity, в тому, що діти, яким випала жорстока доля не з фільмів дізнатися, що таке війна, як ніхто інший потребують потужного заряду позитиву. Тому був вибрано веселий, яскравий і запальний балет із добре відомим сюжетом, із улюбленим героєм, який мужньо вступає в боротьбу з несправедливістю і веде своїх друзів і однодумців до перемоги добра над злом.
Вистава вийшла в артистів балету запальною. Чи то особливі глядачі додали нового імпульсу виставі видатного хореографа Р. Майорова, постановка якого в січні відзначить своє 20-річчя на сцені Національної опери, а вперше з’явилася тут 40 років тому! Чи то відразу декілька вдалих дебютантів, які завжди освіжають виставі, а це, в першу чергу, виконавець головної партії — Чіполіно — Михайло Синявський, по-хлопчачому завзятий, верткий, з високим стрибком і відчайдушними піруетами. Як пара йому віртуозно й весело дебютувала в ролі бойової та самовідданої Редисочки Катерина Кальченко (ця балерина лише тиждень тому порадувала публіку своїм першим виступом у партії Білосніжки і на очах публіки нині народжується нова солістка). І, нарешті, аристократичну, благородну Магнолію вперше танцювала Анастасія Шевченко, яка встигла заявити про себе в «Дамі з камеліями». Молоді актори органічно влилися у виставу нарівні з досвідченими виконавцями, яких уже можна називати метрами балетної сцени (комічні партії дозволяють скористатися подібним епітетом): пихато-смішного синьйора Лимона танцював Артем Дацишин; комічно-злого, зі звичками прапорщика синьйора Помідора з повною віддачею та гумором зображав Юрій Коробчевський...
Дітям багато фрагментів музики вистави добре знані за відомим мультфільмом, тому й оркестр під орудою диригента Германа Макаренка удостоювався особливої реакції пізнавання. Прекрасного виконання вистави і радість в очах юних глядачів дає надію на те, що краса допоможе врятувати наш крихкий світ!