Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Iз вірою та любов’ю

Для Надії Кондратовської, акторки Національного театру російської драми ім. Лесі Українки, цей театральний сезон став особливим
01 серпня, 00:00
НАДІЯ КОНДРАТОВСЬКА ОТРИМАЛА «КИЇВСЬКУ ПЕКТОРАЛЬ» ЗА РОЛЬ ЛІТТІС ДУФЕ У ВИСТАВІ «ЛІТТІС І ЛАВИДЖ» (ТЕАТР-МАЙСТЕРНЯ «СУЗІР’Я») / ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА / «День»

У виставі «При заході сонця» за п’єсою Ю. Дамскер актриса зіграла роль Жені; отримала премію «Київська пектораль» за роль Леттіс Дуфе у виставі «Леттіс і Лавидж» П.Шеффера, що йде на сцені Київської майстерні театрального мистецтва «Сузір’я» , й стала заслуженою артисткою України.

Надія Кондратовська народилась у Львові, після закінчення акторського факультету Київського театрального інституту ім. І. Карпенка-Карого (курс Ірини Молостової) деякий час працювала на сцені уславленого Львівського театру ім. М. Заньковецької. Та з 1978 року вона зв’язала свою творчу долю з Київським театром ім. Лесі Українки, який вважає рідним домом. Саме на сцені Російської драми актриса зіграла низку різноманітних ролей, серед яких глядачам найбільше запам’ятались Соля Лаговська з «Кафедри», Дуняша з «Вишневого саду», Дуенья в «Кандиді», Клара із «Зірок на вранішньому небі», Капюла із «Запрошення до замку», дружина з вистави за Чеховим «Шахраї мимоволі»...

Не менш яскраві образи Надія створила у виставах останнього часу — «Трохи ніжності» (П’єра) та «При заході сонця ! (Женя) й у виставі, яку грає за межами свого театру, — «Леттіс і Лавідж». Якщо казати про творчий діапазон актриси, то він досить широкий. Їй підвладні ролі різних амплуа, і все ж найяскравіша вона — в гострохарактерних образах, тому що природа Кондратовської надзвичайно емоційна, з вибуховим темпераментом, іскрометною акторською фантазією. Так, всі три героїні згаданих вистав — образи дуже різні, за часом, за життєвою ситуацією, зрештою, — за національністю. Вони натури творчі. Кондратовська легко справляється з віковими ролями жінок, які набагато старші за неї. Так, у пошуку переконливих рис Надія винахідлива, точна, їй подобається зливатися зі своїми героїнями, а тому вони в актриси виходять органічними, правдивими й щирими, і глядачі вірять їм беззастережно.

Надія Кондратовська не раз доводила своїми сценічними роботами, що вона зрілий і досвідчений майстер сцени, а найголовніша її риса — бажання вчитися. Надія переконана: «в житті завжди повинен бути стимул, що спонукатиме тебе ще чогось в житті навчитися» . Цю потребу актриса реалізує в будь-якій роботі, новій чи тій, яку вже давно грає, в спілкуванні з колегами, в роботі на радіо, дублюванні, яке опанувала високопрофесійно, в кіно, в педагогічній діяльності. Але, за словами Кондратовської, «найголовніші моменти навчання відбуваються на репетиції, коли іде безпосередня робота над виставою, а кожна нова роль — немов чистий аркуш паперу». «Нова роль — це ніби як в перший клас, — говорить вона . —Початок — завжди невідомість, тому вона й лякає. Коли вперше читаю роль, я її немов чую. Не бачу, а саме чую тонально. Потім, в процесі репетицій, намагаюсь підійти до тієї тональності, яку почула спочатку. І велике щастя, якщо всі тональності — режисера, партнерів, художника — збігатимуться разом, у такому випадку вистава відбувається».

Кондратовська в кожній виставі дуже органічна у сценічному існуванні. Вона признається, що «весь час необхідно долати щось в собі, не можна зупинятися, бо коли виникне потреба робити, а ти не будеш готовий, то нічого з роллю не вийде». Тому й тримає Надія весь час себе в бойовій акторській формі.

Вона вміє легко захоплюватись сама й захоплювати інших. Її сценічні героїні теж вміють захоплюватись, а актриса знає, як передати ці почуття по той бік рампи. Кондратовська признається: «Чим більше віддаєш, тим більше отримуєш. Акторське життя і професія, яку я дуже люблю, переконали, що театр — то найкраща школа смирення, терпіння і виховання волі. А яка радість, коли приходить успіх і розуміння того, що тобі все вдалося... На сцені я почуваюся наче «риба у воді»... Втім, перед кожним виходом все одно дуже хвилююся, але, як тільки ступила на кін, відчуваю якесь друге дихання, і хвилювання кудись дівається. На сцені переживаю справжню ейфорію»...

У Надії чудова театральна родина: чоловік — друг і колега, актор Театру ім. Лесі Українки Бондаренко, син Назарчик, який в 13-літньому віці вже виявляє неабиякі творчі здібності. Сім’я в усьому її підтримає, допомагає й не заважає мріяти (бо яка ж творча натура без мрій). А мріє актриса про нові та цікаві ролі, про те, щоб нарешті навчитися керувати автомобілем і подорожувати, сидячи за кермом машини, насолоджуючись краєвидами. До речі, якби не акторство, то Надія, мабуть, стала б ландшафтним дизайнером. А ще Кондратовська мріє досконально вивчити англійську й читати книжки в оригіналі.

На запитання, чого б вона не змогла зробити на прохання режисера, Надія замислилась лише на хвилинку: «Напевно, змогла все б! Співати і танцювати можу. Акробатичні якісь речі, якщо трохи потренуватись, теж зможу зробити. Дякувати батькам, вони мене всього навчили. Не змогла б, гадаю, стрибнути з парашутом, от цього боюсь страшенно... Втім, якщо треба було б для справи, й це б змогла»...

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати