Коротко / КУЛЬТУРА
Лоти майстра епатажу
Торговий дім Sotheby’s оголосив, що у лютому виставить у Нью- Йорку на торги дві роботи скандально відомого британського художника, майстри епатажу Демієна Херста, який спромігся минулого року продати одну зі своїх робіт за 100 мільйонів доларів, повідомляють РІА «Новости». Один із лотів, які пропонуються покупцям — панель зі скла та нержавійки не має жодного зображення і називається вона «Де хочеш, там і шлях». Робота за попередніми оцінками коштує 5—7 мільйонів доларів. Інша інсталяція цього модного художника-сюрреаліста не переобтяжена інтелектуальним підтекстом — це просто серце у вигляді пряника з підписом «Усе, що вам потрібно — це любов». Вона оцінюється в півтора мільйона доларів. Анотації до робіт Херста писали не маститі мистецтвознавці, а відомий музикант, соліст групи U2 — Боно.
Кінозброя
Кіностудія XX Century Fox провела опитування серед кіноглядачів. Найпопулярнішою зброєю, використаною у кінофільмах, було названо сяючий меч із кіносеріалу «Зоряні війни», повідомляє The Times. Друге місце посів револьвер Магнум із патронами 44 калібру, який носив герой Клінта Іствуда в картині «Брудний Гаррі». На третьому місці — батіг Харісона Форда з трилогії «Індіана Джонс». На четвертому місці — самурайський меч («Убити Білла»), на п’ятому — бензопила («Техаська різанина бензопилкою»). Шосте місце респонденти віддали золотому пістолету («Людина із золотим пістолетом»), сьоме — лук і стріла Робіна з Локслі, герой Кевіна Костнера у фільмі «Робін Гуд: Принц злодіїв». Восьме місце у списку посів кулемет із кримінальної драми «Обличчя зі шрамом», з якого стріляв у фіналі картини персонаж Аль Пачіно. На дев’ятому місці розташувалася «Зірка смерті» («Зоряні війни»), на десятому — капелюх із гострими краями з фільму «Голдфінгер».
Реставрація за рахунок податків
Уряд Франції розглядає можливість упровадження податку на чотирьох- і п’ятизіркові готелі, надходження від якого будуть направлені на реставрацію пам’ятників архітектури країни. Про це повідомляє lenta.ru з посиланням на агентство AFP. Очікується, що подібний податок у розмірі лише двох євро (або трьох доларів) із постояльця приноситиме щорічно до 50 мільйонів євро. За словами міністра культури країни Крістін Албанель, 70% постояльців висококласних готелів — іноземці, які в основному і відвідують пам’ятники культури. У даний момент у «поганому стані» або «у небезпеці» перебуває 41% історичних будівель Франції. За оцінками фахівців, на їхнє відновлення необхідно в середньому 400 мільйонів на рік. Нагадаємо, що ще у вересні 2006 року асоціації захисників архітектурної спадщини Франції попросили владу виділити 350 мільйонів євро на реставрацію пам’ятників, які руйнуються. На той момент Франція витрачала на ці роботи лише 195 мільйонів євро.
Випуск газети №:
№12, (2008)Рубрика
Культура