Мандрівка у півтисячоліття
Уперше в Києві виступив відомий гітарист Емануеле Буоно (Італія)За сприяння Посольства Італії та Італійського інституту культури в Україні у Національній філармонії відбувся концерт циклу Suonoitaliano («Італійський звук»). Лауреат численних міжнародних конкурсів Емануеле Буоно подарував слухачам чудовий вечір гітарної музики.
Запропонований концерт, безперечно, був покликаний виконати кілька функцій, а саме, окрім суто художньої — гітара звучала рівно й прозоро- чистісінько, — ще й просвітницьку місію — познайомити українського слухача із західним репертуаром класичної гітари.
Вечір розпочався з трьох Ричеркарів (різновид інструментальної п’єси) «божественного Франческо» (саме так його називали поруч із божественним Мікеланджело!) да Мілано. Тоді, у ХVст., його твори лунали мало не в усіх куточках Європи. Нині ж вони відроджуються в рідній Італії. Тож і не дивно, що під час виконання Ричеркарів гітара Еммануеле Буоно звучала м’яко і стримано, немов справжня лютня, для якої творив знаменитий італієць доби Відродження.
Анданте і Рондо засновника іспанської школи класичної гітари Діонізіо Агуадо перенесло присутніх на три століття вперед, і на них війнуло циганськими мотивами (декому навіть вчулися інтонації знаменитого романсу «Очі чорнії»).
У Трьох іспанських п’єсах ровесника ХХ століття Хоакіна Родріго Е. Буоно продемонстрував віртуозність із ефектними глісандо, тож на перерву глядачі вийшли вельми задоволеними.
Другий відділ був ще яскравішим. Насамперед завдяки виконуваним творам, побудованим за принципом контрасту. Сім п’єс із делікатної та вишуканої Сюїти №6 Сільвіуса Леопольда Вайса — ровесника великого Й. С. Баха, — втім, апелювали швидше до чарівної гітари Ніколо Паганіні, повторюючи його знамениті секвенції. Бездоганно прозвучала й вишукана Россініана № 1 Мауро Джуліані, найвизначнішого представника італійської класичної гітарної школи — легка й прозора, як і сам Сонячний Россіні, якому її було присвячено.
Емануеле Буоно — музикант відносно молодий, йому ще немає й тридцяти (у гітарному мистецтві — це майже юнацький вік). Проте власне гітарний стаж його, народженого в Турині 1987 року, наближається до другого десятиліття. Він розпочав навчання гри на гітарі у дев’ятирічному віці в Міланській консерваторії ім. Дж. Верді під керівництвом Паоло Паоліні, Марії Вітторії Єдловські та Паоло Керічі. 2005 року здобув диплом із відзнакою та найвищими балами. Згодом удосконалював майстерність в Академії ім. Франсіско Тарреґи в Порденоне під керівництвом відомих гітаристів Стефано Віоли та Паоло Пеґораро. Додатково відвідував курс підвищення кваліфікації Оскара Ґільї в Академії Кіджі в Сієні. У свої 27 Емануеле є лауреатом численних національних і міжнародних конкурсів у Італії, Хорватії, Іспанії, Австрії, поміж яких — знаменитий «Паркенінг» (Малібу, США), провідний світовий конкурс гітаристів. З-поміж найпочесніших нагород також — премія «Золота гітара» як найкращому молодому гітаристу року, здобута 2008 р. на ХІІІ Міжнародному з’їзді гітаристів в Александрії.
Завдяки таким престижним здобуткам його радо запрошують грати в найпрестижніших концертних залах Європи та Америки: «Карнегі-хол» у Нью-Йорку, «Рейтт-хол» у Малібу, Зала ім. Ф. Шуберта у Відні, Зала ім. М. де Фальї в Мадриді, петербурзький Ермітаж та інші.
Багатий репертуар Е. Буоно охоплює музику різних часів — від доби Відродження до творів ХХ століття, що й засвідчив чудовий концерт у Києві. Тож залишається привітати гітариста і всіх учасників за чудовий подарунок.