Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

На академічній сцені — без табу

16 травня, 00:00
РЕПЕТИЦІЯ БАЛЕТУ-ТРИПТИХУ «ПЕРЕХРЕСТЯ»

18 і 20 травня в Національній опері відбудуться прем’єрні покази балету-триптиха «Перехрестя». Виставу на музику Мирослава Скорика поставив хореограф Раду Поклітару.

Як розповів «Дню» композитор, балет створено за його скрипковими концертами (Другим, Шостим і Сьомим). «Це три акти, кожен зі своїм сюжетом. Ідея постановки належить Раду Поклітару, він сам обрав музику. Поклітару — дуже цікавий балетмейстер. У балеті він порушує філософські, моральні й загальнолюдські проблеми. Трупа «Київ модерн-балету» експресивна. Раду Поклітару відчуває музику, кожен її елемент, і тому його хореографічне прочитання дуже цікаве». До речі, маестро Скорик виступить не лише як автор музики, а й як диригент Симфонічного оркестру Національної опери України, а виконувати соло на сцені будуть видатні скрипалі. На прем’єру виступати були запрошені три відомі музиканти, яким присвячені ці концерти. Але, на жаль, один з них, Олег Криса, не зможе, приїхати до Києва. Його замінить чудова скрипалька-киянка Богдана Півненко. Вона нещодавно записала Другий концерт. До речі, знаменитому українському скрипалеві Андрію Бєлову (Німеччина) маестро присвятив Концерт №6, а молодий скрипаль зі Львова Назарій Пилатюк був першим виконавцем Сьомого концерту.

Кожен соліст-скрипаль (Бєлов, Півненко й Пилатюк) — зірка світового масштабу. Артисти «Київ модерну-балету» — цікавий колектив, який очолює самобутній хореограф Раду Поклітару. «Перехрестя» — творчий проект, підтриманий також МЗС України, Міністерством культури, Київміськадміністрацією, Національною спілкою композиторів та ін. Про те, як створювався балет, розповів «Дню» Раду ПОКЛІТАРУ:

— Ми перепробували десяток різних назв, але потім зупинилися на «Перехресті». Ідея вистави в тому, що ми всі є мандрівниками в цьому житті. Йдемо з пункту «А» до пункту «Б», проходячи певні етапи свого шляху. У кожної людини своя стежка і особливий шлях... Балет «Перехрестя» можна назвати виставою-притчею, фантазією й подорожжю. Я проти написання лібрето. Ми мовою танцю розповімо три різні історії, і я переконаний, що глядачі нас зрозуміють без суфлерських пояснень у програмці. Виступати під живу музику, написану одним з найкращих композиторів сучасності, коли соло виконують зірки-скрипалі, а за диригентським пультом — автор — величезна насолода для всіх артистів. Дотик до чудових творів Скорика — творчий шок для танцюристів. Три солісти (Андрій Бєлов, Богдана Півненко та Назарій Пилатюк) будуть на сцені, і їх живе виконання геніальної музики Мирослава Скорика дає величезний творчий імпульс артистам «Київ модерн-балету» і мені як хореографу.

— Бєлов, Півненко й Пилатюк — музиканти, які активно гастролюють, і зібрати їх разом досить складно. Після прем’єри ви використовуватимете запис, граючи балет? Ця вистава увійде до репертуару театру, чи «Перехрестя» стане антрепризою, й щоразу вам доведеться запрошувати інших солістів?

— Ми домовилися з Мирославом Михайловичем, що балет-триптих показуватимемо лише під живу музику, а не під фонограму. На двох прем’єрних виставах виступлять зірки, заявлені в афіші, а надалі сольні партії виконають скрипалі Симфонічного оркестру Національної опери, але цей «дубль» — високопрофесійні музиканти. «Перехрестя» — не антреприза. Воно стане репертуарним балетом Національної опери України, в якому танцювальні партії виконують артисти «Київ модерн-балету». Знаєте, я отримую величезне задоволення від репетицій і спілкування з маестро Скориком.

— Колектив «Київ модерн-балету» добре відомий театралам і приваблює глядачів своїми експериментальними постановками. Ви професіонал (Поклітару закінчив Пермське хореографічне училище як артист балету й Білоруську Академію музики — відділення хореографії. — Т.П.), але у вашій трупі немає випускників хореографічних училищ. Чому вважаєте за краще працювати з непрофесійними танцюристами?

— У нас у театрі може працювати будь-яка талановита людина! У нас у колективі немає табу! Для мене важливо, щоб танцюристи не боялися експериментувати, і якщо хтось з академічних артистів захоче виступати в нашій трупі, то ласкаво просимо. Театр «Київ модерн-балет» було створено 2006 року за ініціативою та за фінансової підтримки українського мецената Володимира Філіппова, який і сьогодні нам дуже допомагає. Коли ми починали, то провели кастинг по Україні. Відібрали 16 осіб, потім трупа збільшилася до 21 людини, а зараз у «Київ модерн-балеті» працюють 24 танцівники. Для мене наявність академічної балетної освіти не є необхідною умовою для прийняття до складу нашої трупи. У нас немає сталих правил, а головне — це бажання артиста показати своє творче «я» та майстерність на сцені. У нашому колективі танцюристи розуміють субординацію, але вона не така сувора, як в академічних театрах. Але я впевнений, що наші артисти як танцюристи дадуть фору будь-якій балетній трупі. На репетиціях у нас немає муштри, можемо пожартувати й посміятися. Кожний артист може висловити свою думку, але в результаті рішення приймаю я сам.

— Раду, в кожному своєму балеті ви використовуєте різні танцювальні та пластичні барви. Ви знайшли свій почерк чи ще продовжуєте пошуки хореографічної мови?

— Кожний справжній митець шукає нове й власну палітру до кінця творчого життя. Я не хочу одного дня знайдене перетворювати на якийсь шаблон, а тому для кожної вистави шукаю щось особливе.

— На кінець травня — початок червня заплановані гастролі «Київ модерн-балету» в Донецьку й Кишиневі, що покажете й чи буде в афіші «Перехрестя»?

— Виступити в Донецьку нас запросив художній керівник Донецького театру ім. А. Солов’яненка Вадим Писарєв. Ми покажемо вистави: «Кармен. TV» (ця дебютна вистава «Київ модерн-балету» завоювала дві премії «Київська Пектораль» — в номінаціях «Найкраща вистава року» та «Найкраща робота балетмейстера», а виконавиця ролі Кармен Ольга Кондакова була номінована як «Найкраща виконавиця жіночої ролі». — Т.П.) і «Веронський міф: Шекспірименти» (2008-го ця постановка Р.Поклітару отримала «Пектораль» у номінації «Головна подія року». — Т.П.). А в Кишиневі ми візьмемо участь у Міжнародному фестивалі театрального мистецтва «Бієнале Театру Еуджена Іонеско», де покажемо свою андеграундну постановку «Палата №6». Тих глядачів, які не потраплять на прем’єрні покази «Перехрестя», запрошуємо до Національної опери 21 червня, а потім (уже в новому театральному сезоні) у вересні, оскільки цей балет-триптих увійде до афіші Національної опери України.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати