Нова хвиля і нові розваги
Панорама кіно «Французької весни» цього року є особливо широкою
У програмі 10 найновіших стрічок за участі таких зірок, як Шарлотта Генсбур, Одрі Тоту, Матьє Амальрік, Джої Старр, Ромен Дюріс, Андре Дюссольє, Гійом Гальєн.
Фільмом відкриття став «Ів Сен-Лоран» (режисер — Джеліль Леспер) — біографічна драма про знаменитого модельєра, де його життєвий шлях відстежується з 1957 року, коли Сен-Лорану у 21-річному віці запропонували очолити престижний будинок моди, заснований Крістіаном Діором.
Тему моди продовжить «Мадемуазель К» (режисер — Фаб’єн Констан) — документальний портрет Карін Ройтфельд, головної редакторки паризького видання Voguе. Після 10 років цієї надпрестижної роботи вона йдe з посади головного редактора і приймає неабиякий виклик: створення нового журналу.
Видатний французький аніматор Сільвен Шоме цього разу проявив себе доволі несподівано, випустивши ігровий фільм «Аттіла Марсель» — ексцентричну комедію про тридцятирічного холостяка, який має подолати свої проблеми, занурившись у дитинство. Живий класик європейського кіно Бертран Таверньє побудував «Набережну Орсе» на цікавому поєднанні гострополітичних питань і психологічної драми, а не менш іменитий Фолькер Шлендорф у «Дипломаті» розказує про маловідомий, але надзвичайно важливий епізод з історії Другої світової — про те, як звичайний чоловік, громадянин Швеції 1944 року врятував Париж від вибуху, звернувшись до воєначальника німецького окупаційного гарнізону генерала Дітріха фон Хольтіца.
Нарешті, вельми ексцентричний сюжет — у комедії Ріада Сатуфа «Жакі в королівстві жінок» з Шарлоттою Генсбур в одній з головних ролей: у такій собі народній демократичній республіці Бюбюн жінки при владі, вони віддають накази та воюють, а чоловіки тим часом носять хіджаб і займаються хатніми справами. Ось у таких умовах головний герой — двадцятирічний юнак — намагається облаштувати своє сімейне життя.
А справжня окраса програми — ретроспектива фільмів «нової хвилі»: роботи Алена Рене (легендарна «Хіросіма, кохання моє»), Жана-Люка Годара («Божевільний П’єро»), Клода Шаброля («Красунчик Серж») і Аньєс Варда («Клео від 5 до 7») показують не на відеокопіях, а на відреставрованій 35-міліметровій плівці, на великому екрані. Це варто побачити.
Наразі частина цих фільмів уже в столичному прокаті, зокрема в кінотеатрі «Київ». А також стрічки можна подивитись у п’яти містах України, серед яких Донецьк, Дніпропетровськ, Львів, Одеса, Харків.