Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Новий логотип Музею Ханенків

Як упорядкувати візуальну мову
31 жовтня, 16:00

2019 рік у музейному середовищі запам’ятається як рік змін, зокрема тому, що кілька ключових музеїв країни представили публіці свою нову айдентику (серед них окремо відзначимо Національний художній музей України і Національний музей Тараса Шевченка). Важливо відзначити, що більшість дизайнерських компаній працювали pro bono, розуміючи, що станом на сьогодні українські музеї не мають значних додаткових коштів на такі програми. Хоча сучасність диктує свої вимоги, і розробка впізнаваного та оригінального «бренду» для музею — це вже не розкіш, а необхідність. Тепер цю естафету підхопили й у Музеї Ханенків.

Нова айдентика Музею Ханенків — це результат співпраці зі школою Projector, платформою, яка допомагає професіоналам різного рівня і спеціалізацій розвивати системні й точкові навички в різних модерних сферах, зокрема в IT, дизайні, проектному менеджменті. За програмою курсу Visual Communications Professium чотири команди розробляли свої варіанти айдентики, тож обраний музейниками варіант став своєрідним «переможцем» серед інших, не менш цікавих. Автори нової айдентики — Ольга Бакан, Анастасія Лутова, Данило Нестеревич, Євген Чугуєвець. Кураторами проекту виступили засновник Projector Олександр Трегуб, а також дизайн-директори Spilka Design Buro Володимир Смирнов та Анастасія Жеребецька. Куратори відзначили, що вони не втручались, а давали поради, тож реалізація проекту — це заслуга тривкої і творчої праці команди.

Директорка музею Катерина ЧУЄВА поділилася: «Нам було просто катастрофічно важко обирати. Кожен проект представляв собою цілісну композицію, цілісну концепцію, з яких не можна виокремити певні елементи, тож можна було взяти один концепт і його розвивати. Ми багато дискутували і з колегами з Projector, і між собою, і з колегами, з якими консультувалися». Музей Ханенків вважає себе сучасним музеєм класичного мистецтва, до того ж, успішно балансує між традицією та сучасністю, між Сходом і Заходом, тому своєрідним гаслом ребрендингу виявилася теза «Музей, що об’єднує».

Під час розробки айдентики дизайнерам довелося провести багато досліджень, вони часто бували в музеї, відчули його самобутність, адже це передусім дім подружжя Ханенків. Відтак він має унікальну ідентичність поміж інших художніх музеїв, яка формувалася тривалий час. Представники команд, які робили «польову розвідку», були дуже здивовані, що десятки людей, які гуляють зовсім близько, у парку Шевченка, навіть не здогадуються, що от поруч, через дорогу, є такий атмосферний і затишний музей. Перша і головна мета в роботі над новою айдентикою була зробити музей видимим. Наступний важливий момент той, що вся комунікація в музеї, яка була до цього, виявилася неоднорідною, тому що над її створенням працювали дуже багато людей і в ній не було системи. Друга мета роботи відтак була зробити айдентику цілісною та впізнаваною. Щодо фірмового шрифту рішення було однозначне: максимально простий, лаконічний, без курсиву і засічок, щоб не відволікав. Корпоративні кольори — червоний і блакитний — «знайшли» в самому музеї, адже він сам дуже кольоровий всередині через різний дизайн зал.

Новий логотип Музею Ханенків — це стилізовані дверцята, лінії від яких переходять у рамку. Це також дві площини, які перетнулись і зійшлися в певній точці. Дизайнери відзначають: ідея логотипа прийшла до них, коли вони усвідомили, що двері між двома корпусами музею, по суті, символічно об’єднують два кінці світу. Вони можуть стати ключовими в айдентиці, адже покажуть, що хоч би якими різними були дуальності цього музею, все сходиться в одному місці. Постійним відвідувачам музею ці «потаємні» дверцята добре відомі, а для когось це стане приводом завітати і знайти їх.

Самого лише знаку для повноцінної айдентики не досить, тут був потрібен певний прийом, яким можна було брендувати весь контент, що виробляє музей. Головна особливість нової айдентики музею — логотип перетворюється на динамічну рамку, яка «працює» на всіх носіях, від плакатів до етикеток. За рахунок використання логотипа-рамки в усій візуальній комунікації музею підвищиться його впізнаваність у digital-середовищі, зокрема в соціальних мережах, і просто цілісність у сприйнятті «в побуті». Тобто нова айдентика дозволить «упорядкувати візуальну мову», за висловом Ольги НОСКО, піарниці Музею Ханенків. До того ж, використання такої унікальної рамки в розробці афіш чи інших візуальних матеріалів дає змогу зробити акцент на найважливішому або найцікавішому аспекті.

На цьому запровадження нової айдентики не закінчиться: команда планує також працювати над тим, щоб зробити музей більш видимим у місті за рахунок використання прапорів на фасаді музею та поширення цікавих афіш. Також планується запуск різноманітної сувенірної продукції. Сподіваємось, нова айдентика допоможе Музею Ханенків зацікавити нових відвідувачів й отримати ту увагу публіки, на яку він заслуговує.

P.S. 29 жовтня Музей Ханенків представили перший веб-сайт музею в Україні, який розроблений з дотриманням міжнародних норм Універсального (Інклюзивного) веб-дизайну, і забезпечить максимальний доступ до веб-контенту користувачам з інвалідністю (зір, слух, рух, інтелект, комплексні порушення). Цей проект створений за стандартами WCAG за підтримки Українського культурного фонду.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати