Перейти до основного вмісту

Новий символізм

13 травня, 00:00

Сьогодні в галереї «Совіарт» відкривається виставка творів скульптора Анатолія Валієва. Його скульптури вирізняються довершеністю й закінченістю класики й водночас мисленням модерніста. Тематика гранично розімкнута — від янголів до танцюристів, від Врубеля й Данте — до Зерова та Дягілєва. Географія виставок і залишених містам пам'ятників — від Равенни до Мельбурна, через Париж, Берлін, Токіо. Транзитом — пам'ятник, присвячений пам'яті геніального киянина Олександра Архипенка в самісінькому центрі Києва, — прямо в історію сучасного світового мистецтва.

Бронза й камінь, дерево й мармур його скульптур містять у собі радше вгадувані риси, ніж риси романтизму, що відчуваються. У м'якому, живописному трактуванні форми, пропорціях і в опрацюванні деталей, в загальному русі завжди точно знайдено основний пластичний мотив — центрострімкість діалогу форми. Спроба примирити вічний конфлікт між імпровізаційністю й завершеністю, аналітичністю та інтуїтивізмом — у цьому пластична концепція кожної його скульптури.

Готика та Арт Нуво, конструктивізм і постмодернізм внесли в його творчість ефект суцільної умовності, й стильова мова скульптора збагатилася «природною» ритмікою й «вітальністю». Як художник Анатолій Валієв стрімко долає кордони впливів, що його сформували, спираючись на «зітхання вмираючого сторіччя» останньої фрази ХХ століття, прагнучи залишитися виразником його пластичних ідей.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати